Американският гигант Apple е инвестирал 1 млрд. долара в китайския проект Didi Chuxing - мобилно приложение за споделено пътуване. Това е най-голямата инвестиция в историята на китайската компания. Тя вече е подкрепяна от китайските интернет гиганти Tencent и Alibaba.
Приложението е изключително популярно в Китай, като има по-голям пазарен дял дори от основния си конкурент Uber. То осигурява над 11 млн. пътувания на ден и държи 87% от китайския пазар, съобщи BBC.
„Преди Didi Chuxing единственият начин да хванеш такси в Китай, беше да спреш такова на улицата. Нямаше поръчки по телефона като тези в другите страни. Хората имаха по няколко номера на таксиметрови шофьори, на които се обаждаха, за да ги закарат до определено място.
Тогава се появи Didi – то позволява да видиш колко таксита има в района, свързва те с шофьора, може дори да предложиш бакшиш, за да пристигне по-бързо. Сега в градове като Пекин и Шанхай е трудно да си хванеш такси на улицата, защото всички отиват поръчка чрез Didi”, разказва кореспоендентът на BBC в Китай Стивън МакДонъл.
Американският ѝ конкурент Uber също се старае да се наложи на китайския пазар и е известен с по-заможните си клиенти.
Didi отговори със собствена премиум услуга. Тя вече се обедини с друга китайска компания с подобна дейност и огромната инвестиция на Apple може да ѝ помогне да се разшири допълнително и да се справи с конкуренцията.
Коментари