Нарастваща популярност на фаблетите и бързо намаляване на продажбите на малки смартфони се наблюдават като тенденции на мобилния пазар. Това пише корейското издание Yonhap, цитирано от TechNews.
Световните продажби на смартфони с диагонал на екрана 4 инча и по-малък ще паднат до 5,4 млн. броя тази година, в сравнение с 18,8 млн. през 2016 и 86,1 млн. през 2015 г. Към края на десетилетието делът на малките смартфони ще бъде незначителен.
Потребителите все по-често предпочитат големи смартфони, тъй като те са удобни за игри и гледане на видео. Тази година продажбите на устройства с екрани от 5 до 5,5 инча ще достигнат 593 млн. броя, спрямо 447 млн. през 2015. Прогнозата за 2021 г. сочи, че продажбите на такива смартфони ще възлязат на 731 млн. броя, а категорията устройства с диагонал от 5,5 до 6 инча ще достигне 749 млн. броя.
Стив Джобс казваше, че телефонът трябва да е малък и да се побира на дланта, поради което Apple дълго време предлагаше само 3,5-инчов iPhone. Сега обаче в асортимента на компанията има немалко фаблети. Други производители, вкл. Samsung, LG и Huawei, предлагат само смартфони с големи екрани – от 5 инча нагоре.
Според пазарните наблюдатели, концепцията за смартфоните се движи неотклонно в посока на големите дисплеи, като тази тенденция беше зададена от Samsung с линията Galaxy Note. Смартфоните Galaxy S8 и Galaxy S8+ имат съответно 5,8- и 6,2-инчови екрани. Популярността на фаблетите се обяснява и с това, че те са едновременно и телефон, и таблет и са удобни за гледане на видео.
Коментари