В публикувания си наскоро доклад „Най-популярните показани реклами – доклад gemiusAdMonitor за 3–4 тримесечие на 2014 г.“, „Гемиус“ представя анализ на най-популярните онлайн рекламни формати в избрани европейски страни. Данните се отнасят до България, Хърватия, Чехия, Естония, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и Унгария, и обхващат последните две тримесечия на 2014 г. Анализът е фокусиран върху съотношението между кликванията и показванията (click-through rate - CTR), което се изчислява, като броят на кликовете върху дадена реклама се раздели на броя на постъпилите импресии, виждания или заявки.
Полските интернет потребители най-често кликват на реклами
Докладът сочи, че най-големият CTR (среден CTR) е постигнат от рекламните кампании в Полша (0.68%). Следват България и Словения с еднаква стойност на CTR (0.49%). Литва е на трето място (0.42%).
Единствено в Полша мултимедийните реклами са по-популярни от стандартните банери
Според доклада най-разпространената форма на онлайн реклама е стандартният банер, който показва информация или рекламно съдържание в графична форма, често с линк към рекламирания уебсайт. В повечето анализирани страни, над 80 процента от онлайн рекламите са банери, а 10 до 42 процента от кампаниите включват мултимедийни реклами (нестандартни онлайн реклами - rich media).
Единствено в Полша се наблюдава обратното съотношение. Реклами с множество мултимедийни елементи (rich media реклами) се използват при 84% от кампаниите, докато стандартните банери - при 41% от кампаниите.
Честота на кликване и рекламна форма
Макар стандартните банери да се радват на значителна популярност сред рекламодателите, данните тук сочат, че интернет потребителите кликват на тях сравнително рядко (CTR под 0.5%). В същото време, pre-roll рекламите - т.е. тези, които съдържат кратко видео – са с ясно изразен по-висок CTR (между 5.7% и 2.6%) в повечето от анализираните страни (Сърбия, България, Чехия, Литва, Унгария и Словакия).
В Полша най-високият CTR (4.1%) се наблюдава при формата на междинната реклама, т.е. рекламата на цяла страница, която се появява преди потребителят да стигне до уебсайта.
Използваните данни са от доклада „gemiusAdMonitor“ – всеобхватно проучване на най-популярните рекламни формати, преобладаващите сектори в онлайн рекламата и тенденциите в рекламирането чрез мобилни устройства. Това проучване е извършено в 13 страни от Централна и Източна Европа: Естония, България, Хърватия, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария.
Коментари