На кои реклами кликват най-често интернет потребителите?


На кои реклами кликват най-често интернет потребителите?
Снимка: Thinkstock

2335

В публикувания си наскоро доклад Най-популярните показани реклами – доклад gemiusAdMonitor за 3–4 тримесечие на 2014 г.“, „Гемиус“ представя анализ на най-популярните онлайн рекламни формати в избрани европейски страни. Данните се отнасят до България, Хърватия, Чехия, Естония, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и Унгария, и обхващат последните две тримесечия на 2014 г. Анализът е фокусиран върху съотношението между кликванията и показванията (click-through rate - CTR), което се изчислява, като броят на кликовете върху дадена реклама се раздели на броя на постъпилите импресии, виждания или заявки.

Полските интернет потребители най-често кликват на реклами

Докладът сочи, че най-големият CTR (среден CTR) е постигнат от рекламните кампании в Полша (0.68%). Следват България и Словения с еднаква стойност на CTR (0.49%). Литва е на трето място (0.42%).

Единствено в Полша мултимедийните реклами са по-популярни от стандартните банери

Според доклада най-разпространената форма на онлайн реклама е стандартният банер, който показва информация или рекламно съдържание в графична форма, често с линк към рекламирания уебсайт. В повечето анализирани страни, над 80 процента от онлайн рекламите са банери, а 10 до 42 процента от кампаниите включват мултимедийни реклами (нестандартни онлайн реклами - rich media).

Единствено в Полша се наблюдава обратното съотношение. Реклами с множество мултимедийни елементи (rich media реклами) се използват при 84% от кампаниите, докато стандартните банери - при 41% от кампаниите.

Честота на кликване и рекламна форма

Макар стандартните банери да се радват на значителна популярност сред рекламодателите, данните тук сочат, че интернет потребителите кликват на тях сравнително рядко (CTR под 0.5%). В същото време, pre-roll рекламите - т.е. тези, които съдържат кратко видео – са с ясно изразен по-висок CTR (между 5.7% и 2.6%) в повечето от анализираните страни (Сърбия, България, Чехия, Литва, Унгария и Словакия).

В Полша най-високият CTR (4.1%) се наблюдава при формата на междинната реклама, т.е. рекламата на цяла страница, която се появява преди потребителят да стигне до уебсайта.

Използваните данни са от доклада „gemiusAdMonitor“ – всеобхватно проучване на най-популярните рекламни формати, преобладаващите сектори в онлайн рекламата и тенденциите в рекламирането чрез мобилни устройства. Това проучване е извършено в 13 страни от Централна и Източна Европа: Естония, България, Хърватия, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария.

 

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички