Компанията Mozilla, която стои зад браузъра Firefox, спира рекламните си във Facebook. Мярката е следствие от скандала с консултантската фирма Cambridge Analytica - преди дни бе разкрито, че тя е ползвала и манипулирала лични данни на 50 млн. потребители на Facebook за политически цели.
От Mozilla обясняват, че решението им да преустановят рекламирането си в платформата е временно, поне докато Facebook не засили защитата на потребителските данни.
„Установихме, че текущите настройки по подразбиране предоставят достъп до много данни, особено по отношение на тези за приложения на трети страни“, коментира Даниел Диксън, главен бизнес и юридически служител във фондацията Mozilla, цитиран от The Guardian.
От организацията се надяват, че Facebook ще поправи тези пропуски, като надежда им дават думите на изпълнителния директор Марк Зукрбърг, че предстои да се вземат мерки за подобряване на защитата.
Коментари