Всеки, който има собствен бизнес или се занимава с предприемачество е наясно колко трудно е оцеляването на пазара през последните години, пише за Форбс Алекс Лавренс.
През последните 20 години, в които живях в света на бизнеса и дишах от неговия въздух, видях много предприемачи – големи, средни, малки. Компаниите идваха и си отиваха, постигаха голям успех или се проваляха напълно. Естествено и самите предприемачи идваха и си отиваха, успяваха или се проваляха, също като своите творения. Затова си зададох въпроса: какво мотивира успешните предприемачи?
Пламъкът на провала ярко осветява лицата на тези, които не са влезли правилно в света на бизнеса. В един момент продължаването напред става непоносимо тежка мисъл и тези предприемачи вече нямат шансове. Играта свършва. Всъщност тя е била свършена още преди да започне, приемете го като черно пророчество. Всъщност тези, които започват погрешно не винаги завършват така, но това със сигурност не помага на каузата им.
И тук се стига до въпросът: коя мотивация е погрешна и коя е правилна?
- Решавайте проблемите ентусиазирани, дори и да знаете, че намирането на изход няма да доведе до богатство. Ако наистина сте успели да разрешите голям проблем, богатството почти винаги идва след това.
- Няма стратегия за изход от кризата. Най-добрите предприемачи винаги намират опции. Успешният бизнес намира купувачи. Да започнете бизнес, за да го продадете може да е първата ви мисъл, но не й позволявайте да ви завладее. Най-добрите инвеститори харесват предприемачите, които мислят мащабно и не са фокусирани единствено върху идеята за продажба на целия бизнес. Фокусирайте се върху продукта, който предлагате.
- Не се изкушавайте твърде много от светлината на прожекторите. Някои предприемачи са по-фокусирани върху собственото си популяризиране, отколкото върху това на компанията, в която работят. Най-добрите в бизнеса правят точно обратното. Ако компанията ви се справя чудесно и вие ще получите популярността, която искате.
- Най-добрите предприемачи не стават част от бизнеса, защото мислят, че е готино. Някои хора в този бизнес не биха си признали, че са част от него, защото името на заеманата длъжност звучи добре, но след първия си провал те разбират, че не е толкова готино.
- Обичайте хората. Това не означава, че трябва да бъдете екстровертен. Трябва просто да обичате да работите, учите и споделяте с вашия екип. Ако не можете да се справите с работата с всички видове персонал, то вие сте мъртъв в този бизнес.
Не казвам, че трябва да изключите или добавите всички тези неща към списъка си с мотиви. Всъщност, аз ще бъда първият, който ще признае, че парите често ме мотивират. Е, те не са главната причина да стоя буден нощем. Когато будувам си мисля за моите клиенти, за моите подчинени и най-важното – това как да направя продукта си по-добър.
Искам всички да опитат моя продукт или услуга и да го обичат също както мен. Всъщност, точно за това става въпрос – непрекъсната и завладяваща страст по това, което правиш за другите. За да си добър предприемач, трябва да можеш да носиш щастие на другите. Каква по-чиста и смислена мотивация от тази.
Коментари