Продажбите на смарт часовници нараснаха само с 1% през миналата година, по данни на Strategy Analytics. Оказва се, че много потребители на подобни устройства въобще не ги носят.
Пазарът на "умни" часовници възлиза на 21,1 млн. броя през 2016 г., като над половината от него – 55% – контролира Apple, а други 11% се падат на Samsung. Анализаторите все по-често говорят за криза на пазара за смарт часовници, пише TechNews.
През декември м.г. еMarketer понижи почти двойно прогнозата си за използване на носими смарт устройства през 2016 г. в САЩ. Според експерти от индустрията, зависимостта на умните часовници от смартфоните, без възможност за автономна работа, е ограничение, което производителите трябва да преодолеят.
Създаването на автономни смарт часовници обаче изисква високо ниво на интеграция с мобилните оператори, което индустрията все още не е осъзнала.
Изследванията показват, че хората, които купуват умни часовници, много често не ги носят. Според анкета на Gartner, около 29% от потребителите на умни часовници в САЩ, Великобритания и Австралия не носят своите устройства.
Липсата на интерес към употребата на носими смарт джаджи е сериозен проблем за индустрията, който предвещава по-нататъшно забавяне на растежа на младия пазар.
Коментари