Бизнесът не върви през летните месеци, освен ако не сте представител на туристическия бранш, за който в жегите важи поговорката „ден година храни.”
Дребните предприемачи, останали далеч от курортите, обаче тъжно гледат как градът се изпразва, а хората, лишили се от почивка, рядко имат настроението или възможността да пазаруват.
И докато касовият ви апарат хваща прах, какво да правите? Не бързайте да сложите табелката „затворено” и да се насочите към най-близкия плаж, съветват анализатори на CBSNews. Сега е моментът, в който можете да поставите основите на една успешна година, чак до следващото лято.
Какво да предприемем?
Разширете социалните си и бизнес контакти
Излезте от офиса и се срещайте с хора. Рекламата „от уста на уста” е един от най-ефективните подходи за печелене на нови клиенти. Никога не знаеш откъде ще изскочи заекът, така че дори съседите да ви поканят на барбекю – за всеки случай носете и визитките си.
Не забравяйте да се погрижите и за професионалните си и бизнес контакти. Ако браншовата организация провежда семинар или конференция – не ги изпускайте. И се възползвайте от шанса да поговорите със свои колеги.
Можете да използвате и факта, че не само вие имате повече свободно време през лятото. Обадете се на потенциални клиенти и ги поканете на по кафе.
В случай, че работата ви изисква все пак да сте зад бюрото, можете да използвате за същата цел социални мрежи като LinkedIn и Facebook. Само не забравяйте да отделите професионалния си акаунт от личния – бизнес партньорите ви едва ли ще са възхитени да видят снимки от последния ви див купон.
Освежете уебсайта си
А ако нямате такъв – сега му е времето да го поръчате. Съвременните клиенти почти със сигурност ще проверят данните за фирмата в Google преди да сключат договор или да направят сериозна покупка, предупреждават анализатори.
Някои портали като Weebly.com и Yola.com могат да ви помогнат да създадете свой собствен простичък сайт съвсем безплатно.
А ако вече имате уеб страница проверете – лесно ли е да се оправиш в нея? Ясно ли са посочени телефоните и адреса? Има ли данни за фирмата и персонала? Хората искат да знаят с кого имат работа.
Помолете уеб дизайнера си да се погрижи уебсайтът ви да може да се чете и от мобилни устройства – през лятото хората пътуват много и рядко се заседяват пред компютъра. Пък и винаги можете да привлечете нови клиенти, които просто минават през вашия град.
Преосмислете целите си
Лятното затишие ви осигурява времето да преразгледате бизнес плана и целите си за годината.
Не би било зле и да използвате момента, за да звъннете на утвърдени клиенти и да ги попитате за мнението им. В зависимост от получените оценки, можете да промените стратегията си.
Погрижете се за персонала
Обърнете внимание на служителите си – как се справят със задълженията си, имат ли нужда от помощ или допълнителна квалификация? Поговорете поотделно с всеки от тях. Като допълнителен бонус те може да ви дадат ценни идеи за бъдещото развитие на бизнеса.
Вземете си почивка
И все пак – не забравяйте, че и вие сте човек, а лятото е време за почивка. Вземете си отпуска, за да презаредите батериите, ако искате да останете ефективен и трудоспособен. А ако не можете да си позволите да се отделите от офиса за по-дълго време, планирайте пикници със семейството и приятелите, прочетете интересна книга, която няма нищо общо с работата ви или просто подремнете следобеда. Не забравяйте – вие сте шефът на тази фирма, а не неин роб.
Коментари