Кабинетът ще реформира закъсалите държавни предприятия


Кабинетът ще реформира закъсалите държавни предприятия
Снимка:

817

Правителството заедно със синдикати и експерти започва работа по планове за държавни предприятия, които са в тежко финансово състояние, съобщи вицепремиерът Даниела Бобева в Министерския съвет, цитирана от БТВ. По думите й ще се засили контролът за това как се управлява държавното участие.

Бобева посочи като ангажимент на правителството по отношение на държавните предприятия да постави управлението им на добра законова база. Според нея са нужни повече мерки и регулации от в момента действащия Търговския закон и постановление 114 – например разработване на законодателство за управление на държавните предприятия.

Тя съобщи, че ще се сформира работна група, която би могла да се използва препоръки на ОИСР и на ЕК за това как да се управляват държавни предприятия.

Междувременно Министерски съвет одобри първият пакет от мерки, които имат за цел да намалят административната тежест за бизнеса, съобщава БТВ. В него влизат 24 точки, част от които са предложени от неправителствени, браншови и работодателски организации.Другите са действия, с които се създават предпоставки за въвеждане на комплексно административно обслужване в конкретни администрации - Българската агенция по безопасността на храните, Изпълнителна агенция "Морска администрация" и в общините.

„Голяма част от предложенията дойдоха на имейла на министър-председателя, които успяхме да обобщим и обсъдим в кратък период с министерствата, с министрите и заместник-министрите. Това е чисто обществен проект за намаляване на административната тежест”, коментира след заседанието Бобева.

Приемането на предложените мерки ще позволи през ноември т. г. да започне предоставянето на 12 комплексни услуги, при които клиентът попълва заявление, без да е необходимо да представя към него други документи, посочват от правителствения пресцентър. Въвежда се принципът на комплексно административно обслужване, с което отпадат няколко режима, а по други ще бъдат намалени сроковете и документите.

-Отпада таксата за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения към общините. Съответните удостоверения, издавани от НАП, също са безплатни;

-Вписването на подлежащ на регистриране нов субект в Търговския регистър ще се извършва в срок от 24 часа вместо в тридневен срок;

-Намаляват се таксите на услугите, извършвани от Агенцията по вписванията, с минимум 20 процента;

-Увеличат се глобите за неподаване на годишния финансов отчет на търговските дружества и едноличните търговци и се установява диференцирана глоба спрямо оборота за предходната година;

-Обединява се в един общ режим издаването на разрешенията за провеждане на допълнително обучение за водачи на коли (за възстановяване на отнети точки) и на разрешенията за теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на коли и др.

Управляващите са „във висока степен на готовност” с още 70 мерки през септември. „Нагласите са до края на годината да одобряваме нови пакети за ограничаване на административната тежест”, каза още Бобева. По думите й в следващите четири-пет години няма да се реформират законите, а цялостният пакет от мерки ще бъде внасян в рамките на общ законопроект и сравнително бързо ще се реализира реформата за намаляване на административната тежест.

  • Етикети:

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички