Facebook опитва да си върне китайския пазар чрез услуга за цензуриране


Facebook опитва да си върне китайския пазар чрез услуга за цензуриране
Снимка: Getty Images / Guliver

2122

От 7 години Facebook има забрана да оперира в Китай, но социалната мрежа се надява, че може да си върне този огромен пазар. Защо ли? Заради нов софтуерен инструмент за цензура, който е създала.

Информацията е на The New York Times. Най-голямата социална мрежа в света отказва да потвърди или отрече съществуването на софтуера, но посочи в специално изявление, че отделя "време, за да разбере и научи повече" за КитаЙ.

Разработеният от Facebook софтуер пречи на постове да се появяват в списъка с новини на потребителите в определени райони. Технологията е разработена с одобрението на главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.

Софтуерът не премахва самите постове, като ще позволи на трета страна да следи популярните съобщения и теми, които потребителите споделят в мрежата. Третата страна ще може да контролира дали те се показват в списъка с новини на потребителите.

Китай забрани Facebook през 2009 г. след конфликта в Урумчи, в опит да спре информацията за етническите размирици, при които загинаха 140 души.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички