Facebook провежда тестове на нова функция - краткотрайни съобщения, пише The Verge.
Потребители във Франция са забелязали нова функция в приложението Messenger на социалната мрежа, даваща възможност да се изберат настройки, при които изпратено съобщение се саморазрушава след един час. В момента тестът е ограничен само до потребители във Франция, но Facebook посочва, че може да включи и други държави в експеримента. Компанията уточнява, че функцията може да бъде включена във всеки разговор чрез натискане на икона, изобразяваща пясъчен часовник в горния десен ъгъл. При включване тя действа само за конкретния разговор и може да се изключи по всяко време.
Изчезващите съобщения ще изправят Facebook лице в лице с конкурента Snapchat. Базираната във Венис калифорнийска компания, оглавявана от изпълнителния директор Ивън Спигъл използва тази функция в мобилното си приложение, за да акумулира потребителска база от над 100 милиона потребители дневно, 1.2 милиарда долара финансиране и 16 милиарда долара пазарна оценка. Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг се опита да убеди Спигъл да продаде Snapchat, но 25-годишният предприемач отказа предложението от 3 милиарда долара през 2013 година.
В последно време Snapchat се опитва да бъде нещо повече от платформа за изчезващи съобщения. Компанията ухажва телевизионни канали като Comedy Central, за да предлага оригинално съдържание в своята Discovery Lab. Snapchat също така сключва договори с филмовите студиа в Холивуд, за да показва видеоклипове от случващото се зад кулисите на известни филми като последния епизод за Джеймс Бонд. В основата на разрастващата се популярност на Snapchat обаче остават саморазрушаващите се съобщения, което прави хода на Facebook реална заплаха.
Коментари