Покрай последните скандали около Facebook, при които стана ясно, че данни на 87 млн. потребители са били използвани и манипулирани от консултантската компания Cambridge Analytica, се заговори усилено за бизнес модела на социалната мрежа. Обсъждаше се как може да функционира тя, без да се поставя толкова голямо ударение на рекламата. Един от вариантите е, разбира се, да стане платена.
Към момента изпълнителният директор Марк Зукърбърг е категоричен, че от потребителите няма да се иска заплащане. От TechCrunch обаче все пак са изчислили колко би било то. Според тях месечен абонамент за Facebook би струвал между 11 и 14 долара или между около 17 и 22 лв.
За да може бизнес модел като този на компанията да бъде успешен, е необходимо неговата стойност да е обвързана и да компенсира рекламните приходи. Facebook спечели 19,9 млрд. долара през 2017 г. Изчисленията показват, че компанията би могла да си позволи да поиска годишен абонамент от порядъка на около 168 долара, за да спре напълно рекламите в профилите ни.
-
7 неща, които трябва веднага да изтриете от Facebook профила си
Около последните скандали с изтичане на лични данни от Faceb...
виж още
Тъй като обаче социалната мрежа печели различно в различните държави, е възможно и абонаментите да са на различна стойност.
Коментари