Две китайски компании - Tencent и Alibaba, влязоха за първи път в историята в първата десетка на най-скъпите марки в света BrandZ Top 100 за 2018 година. Те са на съответно на пета и девета позиция, съобщи китайското издание China Daily.
Според рейтинга стойността на китайския гигант в областта на телекомуникациите Tencent е 179 млрд. долара, което е с 65% повече от миналата година. Нематериалните активи на един от лидерите в областта на електронната търговия на Китай Alibaba е оценен на 113,4 млрд. долара, което е с 92% над показателите от предишния разглеждан период.
"Запазените марки, които печелят в съвременната епоха на маркетинговото разузнаване (Marketing intelligence, MI, разузнаване на пазара, постоянно събиране на информация за измененията във външната среда), включително такива компании като Tencent и Alibaba, поставят потребителите в центъра на всички свои бизнес процеси", казва Дорин Ван, който оглавява подразделението на BrandZ - изследователската компания Kantar Millward Brown, която съставя рейтинга.
"Тези компании използват своите технологични разработки, за да разберат по-добре потребностите на клиентите и да приложат тази информация към създаването на цяла екосистема от услуги, които могат по-качествено да удовлетворят търсенето на аудиторията", отбеляза експертът.
Коментари