Често допускани грешки при изработка на сайт


Често допускани грешки при изработка на сайт
Снимка: Архив

3777

Съществуват достатъчно цитати, че мъдрите хора задължително трябва да се учат от опита на другите. Като всяко клише и това е станало такова, точно защото е вярно. Ако погледнем по-практично на нещата, ще видим, че грешките при изработката на сайт наистина могат да послужат за добър пример. Но преди да започнем да ги изброяваме, нека първо уточним, каква е целта на един уеб сайт. Той не трябва да е просто платформа за покупки и продажби, ами да предоставя и информация за компанията и да придава стойност на бранда. За да бъде един уеб сайт всичко това, той трябва да е с красив и функционален дизайн. Компаниите за уеб дизайн при изработка на сайт трябва да се фокусират върху създаване на такива елементи вътре в един сайт, че когато потребителите влязат, да могат ясно да се ориентират и бързо и лесно да намерят, това за което са влезли.

Всеки елемент на дизайна, благоприятстващ дадена характеристика, трябва да запази целта на функцията си и да не обърква потребителите. От съществено значение е уеб дизайнерите, собствениците на фирми и фирмите за изработка на сайтове да работят в координация и хармония, за да създават проекти, които увеличават процента на реализациите, а не проекти, които просто изглеждат добре. Често компаниите подбират атрактивни уеб дизайни, като за сметка на тях, пренебрегват функционалностите и това води до лошо представяне на уеб сайта.

В зората на интернет дори и най-посещаваните сайтове ще ни се сторят смешни в наши дни – вижте как са изглеждали в началото няколко популярни сайта. Ще ви покажем кои са най-често срещаните грешки в уеб дизайна. Познаването им е важна стъпка към избягването им. Нека да ги разгледаме:

Твърде много информация

В някои уеб сайтове твърде много информация се предоставя в твърде малко пространство. Собствениците на уеб сайтовете имат желанието да информират за своята гама от продукти и услуги, за тяхната визия и политика, за екипа и възможностите му и за още 100 неща. Това не е лошо, когато е направено подредено и има въздух между информацията, в противен случай е изглежда прекалено натрупано и посетителите често напускат такива уеб сайтове без да се прочели нито ред, тоест се получава обратният ефект. Проблемът е, че посетителите оформят мнението си, дали даден сайт ще им е полезен или не, само за 0.9 секунди. Ако за толкова кратък период от време не открият поне част от това, което търсят, шансовете да се преместят на следващия уеб сайт са огромни.

В едно проучване, проведено от Nielsen Norman Group, става ясно, че само 16% от потребителите четат текста дума по дума, останалите потребители само преглеждат. Най-добрият начин да предоставите информация на уебсайт, е да използвате текст, който се чете лесно - заглавия, списъци с важните неща и абзаци, които да са само с по една идея вътре. Колкото се може по-опростено и ясно.

Твърде малко информация

Въпреки, че минималистичният дизайн е най-популярната тенденция днес, това не означава, че уеб сайтовете трябва да са загадъчни и двусмислени. Предоставянето на подходяща информация на всяка страница е от ключово значение за успеха на уеб дизайна. Това означава, че трябва да сте сигурни, че ако клиент е посетил на определена страница, той ще получи ясна информация за това, което търси.

Например, ако посетителят е на страницата на продукт, той трябва да вижда информация за този продукт, а не за нещо друго. Освен това трябва да има и лесни препратки към другите страници от уебсайта, ако е нужна повече информация.

Липса на адаптивен (responsive) дизайн

Днес повече от 40% от търсенията се извършват от смартфони и затова е от съществено значение да имате уеб сайт, който да показва правилно съдържанието и на тези устройства. Сега, когато Google започна да санкционира сайтове, които не отговарят на изискванията, фирмите нямат друг избор освен да направят сайта си адаптивен към различни размери устройства. Ето няколко мерки, които можете да предприемете, за да създадете адаптивен уеб дизайн:

- Тествайте уебсайта на различни устройства, защото на някои може да зарежда прекалено бавно, а на други изобщо да не се отваря;

- Използвайте подходящ размер икони и снимки;

- Оставяйте празни места, вместо да наблъсквате всичко свободно с икони.

Според Google, колкото по-бавен е сайтът, толкова по-висок е процентът на отпадане на посетителите, тоест те са влезли и са излезли веднага. Технологичният гигант предполага, че един уеб сайт не трябва да отнема повече от 3 секунди, за да зареди. В противен случай посетителите го напускат точно толкова бързо колкото са влезли на него. Адаптивният дизайн със сигурност помага на един сайтовете да запазят посетителите по-дълго.

Лоша типография

Собствениците на уеб сайтове трябва да избягват използването на неясни и объркани шрифтове. Използвайки курсив, символи и ръчно изрисувани скриптове, може да се създаде объркване и да се увеличи когнитивното натоварване, следователно ще се намали разбираемостта. Други елементи на типографията, с които трябва да се внимава са кернингът (разстоянието между буквите), трекинг (разстояние между думите) и лийдинга (разстоянието между редовете). При създаването на фирмен уеб сайт, уеб дизайнерът трябва да се погрижи за всички аспекти на типографията, за да гарантира, че посетителите ще могат лесно да разберат информацията.

Грешки при ползване

Влизайки на определен сайт, посетителите имат някакви очаквания от него. Те искат, той да им отговори на някой въпрос, да направят резервация за нещо или да научат нещо ново. Собственикът на уеб сайта трябва да се е погрижил предварително да задоволи всички изисквания, които посетителите могат да имат. Примерно, това може да са:

- Цената на продуктите или услугите;

- Контактната информация;

- Условия за гаранция и връщане на стока;

- Доставка;

- Къде се намира магазина, адресът му.

На всички тези възможни търсения трябва да е отговорено предварително. Възможно е, спрямо вида на уеб сайта и услугата или продуктите, този списък да се удължи, така че това са само основните причини, а не всички причини, заради които хората посещават даден сайт. Най-добре е собственикът предварително да изготви свой собствен списък и да обмисли уеб сайта спрямо него.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички