Социалната мрежа Facebook оповести данни, според които 126 млн. нейни американски потребители са видели руска пропаганда във връзка с президентските избори в САЩ, предаде CNBC.
Става дума за съдържание, генерирано от т.нар "ферма за тролове". Тя е позната като Internet Research Agency и е използвала социалната мрежа като трибуна за разпространение на агитационни и манипулиращи материали.
Огласеният брой потребители, „облъчени” от руското съдържание, се равнява на над половината от общия брой американски граждани, които имат право да гласуват. Така се хвърля друга светлина върху обхвата, с който Москва е използвала Facebook, за да повлияе на президентските избори в САЩ и на американското общество като цяло.
Руското правителство отрича да оказало влияние на изборите, които бяха спечелени от кандидата на Републиканската партия Доналд Тръмп.
Коментари