България променя имиджа си на преобладаващо морска дестинация и постепенно се препозиционира на международния пазар като целогодишен маршрут за пътуване и почивка с разнообразни услуги и уникални възможности за балнео- и СПА, културно-исторически туризъм.
Това заяви днес в Русе заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса под надслов „Национална визия за развитието на туризма в малко популярни дестинации със значителен туристически потенциал”. Дискусията се организира от МИЕТ в рамките на осмото изложение „Уикенд туризъм“ от 9 до 11 май 2012 г., което беше открито от Маринов.
Страната ни става все по-разпознаваема на международната карта и чуждестранните гости идват все по-информирани, за да прекарат тук своята ваканция.
Стартирахме няколко проекта за конкретни продукти и все още малко популярни райони в страната, които имат голям потенциал да привлекат туристи, подчерта зам.-министърът.
Това ще помогне да се преодолее сезонната и териториалната концентрация на сектора и ще увеличи броя на туристите.
Актуалните тенденции в света са белязани с повишен интерес към специализирани и нови продукти.
Той посочи като добри примери комуникационната кампания за популяризиране на 12-те български ЕДЕН дестинации, която МИЕТ осъществява от началото на 2012 г. и която се съфинансира от ЕК.
Друг перспективен проект е бъдещият трансграничен културно-туристически маршрут „Пътят на Римските императори”, за който България, Сърбия, Хърватска и Румъния подписаха през февруари меморандум за разбирателство. Той е база за формиране на обща маркетингова политика в туризма на европейския и трети пазари.
МИЕТ стартира и проект по грантовата схема на ЕК „Културни маршрути по Дунав”, който планира и втори транснационален маршрут – „Пътят на виното“.
Друг подобен пример е и проектът “Danube Hike – Пешеходен туризъм по Дунав”. Партньори в него са Австрия, Германия, Словакия и Сърбия, а целта е да изгради мрежа от пешеходни маршрути по реката, заяви Маринов.
Хостелите и апартаментите ще бъдат въведени и в България като туристически обекти, съобщи още зам.-министър Маринов.
До края на май ще бъде приет нов Закон за туризма, а сред основните задачи на министерството, върху които се работи в момента, е актуализация на категоризацията на туристическите обекти и приемане на програмата 2020 за новия програмен период.
На фона на миналогодишните приходи от туризъм в размер на около 2,8 млрд. лева, тази година се очаква приходите да достигнат 3 млрд. лева. Като цяло на национално ниво се прогнозира ръст на чуждите туристи с 5-8%, а най-голям ръст ще има на руския пазар - 20%.
Според Иво Маринов забраната за тютюнопушене в закрити места няма да повлияе драстично на потока от чуждестранни туристи. Опитът от другите европейски страни показва, че има период на адаптация от 1-2 месеца, след което всичко се намества.
Благоприятен момент е, че промяната се въвежда през лятото, коментира Маринов.
Коментари