Скандинавци щурмуват родното Черноморие


Скандинавци щурмуват родното Черноморие
Снимка:

1143

Туристите от Скандинавския полуостров, които през лято 2013 са избрали курорта Албена за почивката си, са се увеличили с 13% спрямо миналата година. Това сочат данни на ръководството на курорта, предаде КРОСС. Наблюдава се ръст и на гостите от Франция. Изненадващо обаче германските летовници са намалели с 15 на сто спрямо миналата година. Въпреки че те са традиционни посетители на българското Черноморие, експертите твърдят, че рекламата на туристическия ни сектор в Германия трябва да се засили.

Близо 16 000 туристи почиват в Албена в средата на сезона, като легловата база е запълнена на 95%. Най-много са българите – близо 4300 души, следват ги руснаците, които са около 4000. На трето място са румънците (3000 души), а на четвърто все пак остават германците (2000 души).

Като цяло тази година се отчита 4,5% ръст на чужденците в родните курорти. Най-посещавани са Поморие, Созопол, Приморско и Албена. От община Поморие например регистрират 17% увеличение на туристите спрямо лятото на 2012 г. Посетителите на самият град са привлечени не само от плажа, а и от процедурите с лечебна кал от езерото. Сред атракционите там е и Музеят на солта.

Междувременно се оказа, че Гърция и Турция остават най-предпочитаните дестинации за българите, които са решили да почиват в чужбина. Това заяви председателят на УС на Асоциацията на българските туроператори Байко Байков, цитиран от „Фокус”.

 „Нашите туристи познават много добре условията за почивка и в Гърция, и в Турция, с какво те са привлекателни, къде са курортите и плажове, които отговарят на нагласите им, кога е подходящото време за посещение, по какъв начин е най-добре да пътуват”, обясни Байков. По думите му цените на услугите в тези страни са основният плюс, който привлича туристите. Всъщност малко по-евтино е в Турция, но пък българите харесват курортите в Северна Гърция заради териториалната близост.

Най-често българските туристи се оплакват от отделни елементи от ваканционните пакети, за които не са били достатъчно информирани, каза още Байков. „Неизяснените моменти са почти в полза на клиентите – как точно се използва плажа, шезлонгите, чадърите. Това е обичайно и когато на място установят, че това ползване има изключително малки разходи, те го приемат съвсем благосклонно”, допълни той.

  • Етикети:

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички