Проект за "Разработване на бранд "България", продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт" стартира МИЕТ.
Проектът бе представен днес във Велико Търново от заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Целта е българският туризъм да бъде по-разпознаваем на международния пазар.
Зам.-министър Маринов посочи, че след реализирането на проекта ще станем по-разпознаваеми и по-лесно ще могат да бъдат насочвани туристическите потоци към определени общини и региони. По този начин ще се повиши самата конкурентноспособност на българския туризъм.
Общата прогнозна стойност на проекта е 2,8 млн. лв., каза Анелия Генова, ръководител на проекта.
Проектът приключва в края на февруари 2013 година. Дотогава трябва да бъде създаден политическия бранд на България, както и пилотен регионален туристически бранд.
Едно от нещата, които липсват към момента в Българския туризъм, това е брандът, а чрез него ще може българският туристически продукт да бъде по-добре позициониран и да се повиши неговата конкурентноспособност, каза зам.-министърът.
Той посочи, че най-много средства ще трябва да бъдат заделени, ако се наложи да бъде сменено логото на България.
Изследванията в България и в 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и турагенти, показват, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи се нареждат възможностите за планински и ски туризъм, балнео и СПА, културен туризъм. Асоциациите, които буди България сред чуждестранните туристи са ниска цена, слънце, море, пясък.
Близо 80% от чужденците, които са били в България, са удовлетворени от своя престой и 60% от тях са в страната 2 и повече пъти, съобщи Маринов.
За първите 9 месеца на 2012 година има ръст на чуждестранните туристи от 8,7%. С подобен процент се увеличават и приходите от международния туризъм. Добре се развива и вътрешният туризъм, затова може да се каже, че независимо от икономическото състояние в някои държави в Европейския съюз и атентатът в Бургас резултатите са добри.
Ранните записвания за зимния сезон вървят в добра насока, посочи Маринов.
Специално за английския пазар някои от големите туроператори прогнозират ръст от 4-5%. От страна на руснаците ранните записвания също са в добра насока. Иво Маринов посочи, че по-голяма част от записванията се очаква да са през декември.
Коментари