През 2011 г. МИЕТ изпълни ангажимента си за маркетиране и реклама на обектите от културно-историческото наследство, излъчени от първата кампания „Чудесата на България“.
Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на откриването на второто издание на националната кампания „Чудесата на България”, организирана от в. „Стандарт”.
В рамките на европейското финансиране по ОПРР (Мярка 3.3), по която министерството е бенефициент, за обектите бяха издадени материали на 9 езика, подчерта Маринов.
Чудесата на България заеха достойно място и в имидж брошурата на МИЕТ за България, в брошурите и рекламните материали за Черноморието, екотуризма, културния туризъм и много други. За всички номинирани обекти бяха направени филмчета, включени в мултимедийния каталог на българския туризъм.
Очакваме през април тази година да стартират 5 нови проекта с европейско финансиране по Програмата за национален маркетинг и реклама в туризма. Те ще обхванат и новите номинирани обекти на културното наследство на България, подчерта заместник-министърът.
Новите кандидатури на България за обекти под закрилата на ЮНЕСКО ще актуализират националната индикативна листа на материалното ни културно наследство и ще оформят нова - за нематериалното. Целта е в този процес да се включат максимален брой специалисти и граждани.
Това ще стане на три етапа. Днешната дискусия даде старт на експертното гласуване. Беше представена онлайн платформа, на която от 22 март до 22 април класацията ще направят първо специалистите. Всеки от тях ще подреди по 20 обекта от материалното и от нематериалното наследство на България. Забележителностите, събрали най-много гласове, ще бъдат подложени на национално онлайн гласуване в сайта „Чудесата на България” през втория етап - от 23 април до 3 октомври.
Резултатите от вота на обществеността ще станат ясни на заключителна церемония в края на септември в НДК. Министерството на културата ще представи финалистите в класирането пред ЮНЕСКО.
Коментари