Фалитът на "Астрал Холидейз" оставя много неразплатени доставчици, с които туроператорът е работил. Това заяви пред БНТ Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма.
"Оставяме клиентите, там няма никакъв проблем, но стои въпросът с разплащането на хотели и други доставчици", посочи Драганов.
Драганов поясни, че така има определен брой хотели, които трябва да обявят несъстоятелност поради това, че имат свръх задлъжнялост към доставчици. По думите му това трябва да стане незабавно, защото се изисква от Търговския закон.
Припомняме, че вчера "Астрал Холидейз" започна продецура по несъстоятелност, малко повече от седмица след фалита на основния му чуждестранен партньор – "Томас Кук". Основната причина е невъзможност да обслужва финансовите си задължения.
Около 51 са клиентите на българския туроператор, които са засегнати от фалита му. Нощувките и полетите на тези туристи са изцяло платени и почивката им няма да бъде застрашена, съобщи за БНТ Лиляна Арсова, директор на Дирекция "Туристическа политика" към Министерството на туризма.
Няма да останат необезщетени потребителите на "Астрал Холидейз", увери експертът от Министерството на туризма.
Засегнатите туристи от фалита на "Астрал Холидейз" ще могат да осъществят планираните си пътувания или да получат обратно платените суми за тях. За целта те ще трябва да се обърнат към застрахователната компания "Уника", посочи Арсова.
Всички, които вече са резервирали почивки за Коледа и Нова година, ще бъдат обезщетени. Ако вече са я платили пълно или частично, могат да заявят ползването ѝ или да го прекратят, като се обърнат към застрахователя, обясни тя.
Арсова обясни, че към момента не са сигурни за причините, довели до фалита на компанията и тепърва предстоят проверки на министерствата. Тя успокои, че туроператорът е спазил всички изисквания за обявяване на несъстоятелност, което е в полза на туристите.
Експерти обаче смятат, че десетки хотели в страната тепърва предстои да бъдат засегнати от фалита на дружеството.
Коментари