Румъния e стратегически туристически пазар за България и един от целевите за страната ни, каза заместник министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов във Велико Търново.
Маринов участва в старата столица във форум, посветен на представянето на България като модерна целогодишна дестинация пред туристически компании, браншови организации и журналисти от Румъния, съобщават от МИЕТ.
Политиката за налагане на марката "България" на румънския пазар е част от Програмата за национална туристическа реклама за 2012 г. През миналата година туристите от северната ни съседка бяха най-много сред чуждестранните гости на Бългаия - близо 960 400, и повтарят тази лидерска позиция от последните години, заяви зам.-министър Маринов пред участниците във форума.
Румънците се интересуват основно от морски туризъм, но днес се срещаме, за да им покажем и дуги атрактивни туристически форми, които предлага България - културно-исторически обиколки, спа, уелнес и балнео-процедури, еко-, селски, конгресен, приключенски туризъм, голф, винарски и гурме турове.
За нас са важни и транзитно преминаващите румънски туристи към южните ни съседки, за да можем да ги привлчем за няколко дни към вътрешността на страната. Този интерес продължава да поддържа устойчива тенденцията Румъния да е генериращ пазар № 1 за нашата страна, каза Маринов.
След Гърция, Германия и Русия, можем да кажем, че Румъния открива България.
Със своите близо 400 км живописна брегова ивица и над 200 км писти с различна трудност България предлага изключително разнообразни варианти за туризъм през четирите годишни времена, каза Иво Маринов.
Ресурсите за развитие на културен туризъм са изключително богати – имаме наследство от над 40 000 паметници на културата от седем исторически пласта, седем обекта под закрилата на ЮНЕСКО, 160 манастира, много музеи. Страната ни е сред най-богатите в света на минерални извори (около 800 извора) и вече е признато място за природолечение на атрактивни цени.
Доказателство за потенциала на зимните ни курорти е изборът на Банско за домакин на четири кръга от Световната купа по ски и на Пампорово за слаломите от Европейската купа през февруари.
България вече присъства и в европейската класация за голф туризъм като най-младата дестинация в Европа.
На най-голямото изложение за голф IGTM през ноември 2011 в Белек страната ни получи наградата за най-добра нова голф дестинация в света за 2012 г., бе подчертано на срещата във Велико Търново.
През 2011 г. старата столица е посетена от 100 000 румънци – 27% от чуждестранните гости. Ръстът им е над 14%, което се прибижава до предкризисното ниво от 2008 г.
Интересът на северните съседи е към културния и историческия туризъм – 30% от онлайн записванията за оперния фестивал "Сцена на вековете" в Търново са именно от Румъния.
Коментари