Повече от два пъти се увеличават загубите на авиокомпанията Air Berlin през второто тримесечие на годината. Търсенето на билети за ваканционните горещи точки е пострадало сериозно от серията терористични атаки в Европа.
Германският превозвач излезе на нетна загуба от 89,1 млн. евро през последното тримесечие в сравнение със загуба от 37,5 млн. евро година по-рано. В същото време неговите продажби през периода април - юни са намалели с 9,4% до 970,6 млн. евро, предаде БНР.
Търсенето, особено при полети до ваканционни дестинации, пострада сериозно от терористични атаки в Европа и имаше сериозни отрицателни последици върху финансовите ни резултати, заяви главният изпълнителен директор на Air Berlin Щефан Пишлер.
Около една трета от продажбите на втората по големина авиокомпания в Германия са свързани с пътувания за отдих и развлечения. Апетитът за полети по маршрути до Северна Африка и Турция са сред тези, които са най-силно засегнати от политическите сътресения. Докато търсенето на традиционните западноевропейски дестинации за почивка остава относително добро, свръхпредлагането на полети причини драстичен спад на цените, като приходите се свиха с 6% през второто тримесечие, отбеляза немската въздухоплавателна компания.
Коментари