Успехът на нискотарифната авиокомпания Wizz Air в транспортния бранш ѝ позволява уверено да навлиза в различни бизнес полета. Сред последните ѝ решения е да пусне свои акции на една от най-големите световни борси – Лондонската фондова борса. Акциите ще бъдат достъпни за институционални и професионални инвеститори от Великобритания и цял свят и се очаква интересът към тях да е значителен.
От първия полет на Wizz Air през 2004 г., компанията се превърна в най-големия нискотарифен превозвач в Цетрална и Източна Европа с пазарен дял от 37,7% за шестте месеца до 30 септември 2014 г. Лети до 106 дестинации. От април до септември миналата година приходите ѝ са нараснали с 23,5% до 727,3 млн. евро.
Тези данни следват успеха на компанията и от предходното полугодие, когато приходите нараснаха с 18,9 на сто до над 1 млрд.евро.
Бизнес моделът на WizzAir позволява на превозвача да предлага на клиентите постоянни ниски цени на билетите, което стимулира хората да пътуват по-често и позволява на самата компания да бъде активен участник на пазарите, на които оперира. От всеки продаден билет WizzAir печели средно 49 евро, което е сред най-ниските стойности за превозвачите в Европа.
Коментари