Комисията за защита на конкуренцията разреши сливането на два топ търговеца на автомобили на българския пазар.
Регулаторът разреши концентрация чрез придобиване на едноличен контрол от страна на "София Франс Ауто" АД (официален вносител на Peugeot за България) върху "Камор Ауто" ЕООД (най-големия дилър на BMW за България) и постанови незабавно изпълнение на решението.
Сделката ще породи ефект на няколко пазара в сектора на продажба на моторни превозни средства в страната и свързаните с това услуги, но няма риск за формиране на дружество със значително пазарно влияние.
Пазарните дялове на участниците след концентрацията следва да бъдат възприети като непритеснителни, тъй като не надхвърлят прага от 15%, и КЗК заключва, че участниците в сделката не притежават пазарна сила, за да упражняват съществен конкурентен натиск.
При извършването на оценката на концентрацията КЗК установи, че на три от разглежданите пазари съвкупният пазарен дял на участниците в концентрацията е под 1% и това са пазарите на продажба на употребявани МПС, на сервизно обслужване на МПС и на продажба на резервни части за МПС (оригинални и такива с еквивалентно качество).
Единствено на пазарите на продажба на дребно на нови леки и лекотоварни МПС (до 3.5 тона) и продажба на нови МПС от категория "L" пазарните дялове на участниците са съответно 10.12% и 7.6%, което не е предпоставка за опасения относно засягане по негативен начин на конкуренцията на тях, тъй като се характеризират с добра конкурентна среда и ниски бариери за навлизане.
КЗК разрешава сделката, тъй като не би могла да възпрепятства ефективната конкуренция на съответните пазари.
Решението за продажба на "Камор" е следствие от израелска сделка, писа преди дни Капитал Daily.
Според информация на Bloomberg в края на 2011 г. "Kamor Motors" е продала бизнеса си като вносител на BMW в Израел на местния вносител на Ford и Mazda - Delek Automotive Systems. Последната купува дял от 84%, с което придобива изцяло собствеността в "Kamor Motors". Според международни публикации цената е била 151 млн. шекела, което е около 30 млн. евро. Явно израелската сделка е довела и до преструктуриране в България.
Обединението не е изненада предвид спада в продажбите, който търпи българският автопазар на фона на кризата. Появата на един по-голям търговец предполага и по-добри пазарни позиции.
Коментари