Летище София ще има два нови перона за бизнес авиация и един за големи самолета. Това е част от проекта за подобрение на летището. Когато това се случи, времето, което е необходимо на самолетите ще бъде съкратено.
Това коментира в сутрешния блок на телевизия България Он Ер Веселин Пейков, изпълнителен директор на летище София.
Той допълни още, че ще бъдат построени и две нови пътеки за ролиране – скоростна и свързваща. Разчетът показва, че цялата инвестиция, която ще бъде необходима за постигане на целите е в размер на около 30 млн. лв.
Относно данните, които отчита аерогарата Пейков обясни, че кризата оказа голямо влияние и на авиокомпаниите. Данните обаче показват, че самолетните движения са намалели със 7%, а в същото време пътникопотокът се е увеличил с 0.4%.
Статистиката показва, че превозените товари са се увеличили с 5%. Това означава, че авиоиндустрията се претрансформира и с по-малък брой самолетни движения се превозват повече пътници, коментира Пейков.
Той коментира още, че авиокомпаниите много добре уплътняват самолетите си и икономическите им показатели би трябвало да са по-добри от миналата година. В същото време обаче увеличението при цените на горивата и някои такси ще повлияе негативно на общите финансови резултати, каза директорът на летището.
Очаквам тази година да прескочим бариерата от 3.5 млн. пътници за цялата година. От януари до края на май са превозени близо 1.4 млн. пътници. Този показател можеше да бъде по-добър, ако летището във Варна не беше затворено за ремонт. Сега обаче това летище разполага с много модерна писта и това може да повлияе положително, допълни още Пейков.
Данните показват още, че най-предпочитаната дестинация е Лондон, след това Виена, Мадрид и т.н.
Пощенските и карго пратките също се увеличават. На годишна база то е с 5%. Надявам се и този показател да се увеличи, планирали сме 6%, каза Пейков. Част от стратегията за развитие на летището е и двойно увеличение на търговските площи, както и привличане на известни марки, които да отворят магазини на летището, обясни още той.
Коментари