Продажбите на велосипеди надминават тези на автомобили в Италия, но докато велосипедистите в Милано казват, че техният град е готов за живот на две колела, то пред колоездачите по натоварените римски пътища стоят ежедневни трудности и рискове.
В някои градове в Италия има инициативи за споделяне на колела, с велоалеи и схеми с информация, но в други населени места велосипедистите все още са слабо толерирани.
"Икономическата криза има последици за всички, включително и за транспорта. На лице е малка революция по отношение на начина на живот", каза Жулиета Паглицио, председател на италианската Федерация на приятели на колелото. "Свидетели сме, че много хора преоткриват това превозно средство, заради лекотата на движение и бързото преминаване на разстоянията", допълни тя, предаде БГНЕС.
През 2011 година в Италия са продадени 2 000 колелета повече, отколкото коли. Разликата през миналата година нарасна до 200 000 броя, сочат данни от асоциацията на бизнеса с велосипеди и транспортното министерство.
Междувременно автомобилният сектор изпитва силни затруднения от кризата, която беше определена от генералния директор на автомобилния гигант "Фиат" Серджо Марчионе като "Кармагедон". През 2012 година обемът на продажбите на автомобили спадна с 20%.
Коментари