Тръгна строежът на метрото от Цариградско до Летището (обновена)


Тръгна строежът на метрото от Цариградско до Летището (обновена)
Снимка:

553

Днес стартираха строителните дейности по проекта за разширение на метрото в отсечката от бул. Цариградско шосе до летище София.

Проектът за разширение се съфинансира със средства от Оперативна програма „Транспорт”. Отсечката от бул. Цариградско шосе до летище София е с обща дължина 5 км. и е разделена на три позиции.

Четири нови метростанции ще бъдат изградени, като строителните работи трябва да приключат в края на 2014 г.

С пускането на новата отсечка времето за пътуване от Летището до централната градска част ще бъде 15-16 минути.

110 млн. евро безвъзмездно са осигурени от Европейската комисия за построяването на новия участък, съобщи пред журналисти кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. 36 млн. евро е общинското съфинансиране на проекта.

Над 300 хиляди души дневно използват този модерен, бърз и екологичен транспорт, отбеляза Фандъкова. Тя посочи, че с метрото се променя и градът – инфраструктурата, озеленява се, изграждат се тротоари.

Столичният кмет отбеляза, че това е един интегриран проект, който ЕК дава за пример. След изграждането на метрото, започват да се напасват и транспортните връзки, така че да бъдат удобни, обясни Фандъкова.

Фандъкова посочи, че през март 2013 г. се очаква да започне изграждането и на връзка с бизнес парка в столичния квартал „Младост”.

Проектът ще допринесе за развитието на летище София, като спомогне за превръщането му в интермодален център, каза на откриването транспортният министър Ивайло Московски.

Сигурен съм, че всичко, което правим, в средносрочен план, ще превърне аерогара София в по-атрактивно и конкурентоспособно европейско летище, допълни Ивайло Московски. По думите му в началото на 2015 г. трябва да бъде завършена отсечката, която стартира днес и тази, която ще свързва ж.к. Младост 1 с Бизнес парка в ж.к. Младост 4.

През последните 3 години успяхме да построим цялото трасе от кв. Обеля до кв. Лозенец, разширихме първия метродиаметър и закупихме 18 нови метровлака. Това е и причината да получим подкрепа от Европейската комисия за строителството на тези отсечки, допълни Ивайло Московски.

По думите му столичното метро е сред примерите, които дава Брюксел за успешно изпълнен европейски проект.

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички