Японската компания Тойота Мотър си възвърна лидерската позиция на световния автомобилен пазар през първото тримесечие на 2012 г., измествайки американския гигант Дженерал Мотърс, сочат данни на автомобилните производители.
Японската компания, която включва марките Тойота, Лексус, Дайхацу и Хино, е продала 2,49 милиона коли в трите месеца до 31 март, съобщи АФП.
Тя изпреварва Дженерал Мотърс, която е продала 2,28 милиона коли и германската компания Фолксваген с 2,16 милиона продадени коли.
Говорителката на Тойота Дион Корберт заяви, че концернът е бил изправен пред големи препятствия през последните години, в резултат на които изгуби водещата си позиция спрямо Дженерал Мотърс през 2010 г.
Трябваше да се борим с финансовата криза, с някои проблеми, свързани с качеството, със земетресението (от 11 март) и наводненията в Тайланд през 2011 г., по време на които не можехме да произвеждаме толкова много коли, колкото искахме, заяви тя.
Тойота беше най-големият автомобилен производител в света от 2008 г. насам и продаде 8,42 милиона коли през 2010 г. Но беше изместена, след като продажбите й намаляха до 7,35 милиона коли в годината до март.
Коментари