Терзиева: Магистрала „Хемус” продължава да е приоритет


Терзиева: Магистрала „Хемус” продължава да е приоритет
Снимка:

1050

В програмата на кабинета "Орешарски" магистрала Хемус е записана като приоритет, защото трябва да намалим различията между регионите. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева на брифинг във Варна, съобщава БГНЕС.

"Общият ресурс за следващия програмен период по ОП "Транспорт" от Кохезионния фонд на ЕС, заедно с националното финансиране, е 1,5 млрд. евро. Тези средства трябва да ги разделим на две за железопътна и пътна инфраструктура, т.е. по 750 млн. евро. Това е изискване на ЕК, която в новия планов период изисква 50% от общите средства да отидат за изграждане на ж.п. инфраструктура. Това е така, защото Европа 2020 е насочена към зелени транспортни системи. За пътища остават 750 млн. евро", заключи Терзиева.

По думите й индикативната стойност на АМ „Хемус” е близо 800 млн.евро. В момента се прави предпроектно проучване за аутобана, което ще е готово до 3 месеца и ще изясни колко точно пари ще са необходими, както и какъв трафик се очаква по магистралата.

Терзиева акцентира върху факта, че в списъка с индикативни проекти по ОП "Транспорт" 2014-2020 г., като номер едно задължително трябва да влезе строителството на лот 3 на АМ "Струма". Това е условието на ЕК, за да може да се финансира изграждането на лот 1, 2 и 4 на "Струма" през този програмен период. Индикативната стойност на лот 3 на "Струма" е между 800 милиона и 1 милиард евро.

Аз бях достатъчно честна към гражданите и казах, че евро пари по ОП "Транспорт" за магистрала "Хемус" няма да има през новия програмен период. Затова правителството ще търси други източници на финансиране. Един от възможните варианти е публично-частно партньорство, но не съм казвала никога, че магистралата ще я дадем на концесия, за да сложим тол-такси, че ще има бариери от Варна за София или че е дошъл инвеститор", категорична бе министър Терзиева.

Тя допълни, че е още твърде рано да коментираме начина на финансиране, защото трябва да завършат предпроектните проучвания, които включват и прогноза за трафик и едва след това ще може да анализира ситуацията и да се вземе решение.

Министърът подчерта, че в момента проучването се прави за магистрален габарит и нейната визия е цялото трасе да бъде автомагистрала, а не отчасти да бъде изградена като скоростен път.

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички