Много тежки времена очакват малките и средните български компании, които развиват дейност в сектора на пътното строителство. Това заяви председателят на Браншовата камара "Пътища" инженер Стефан Чайков пред "България он еър".
Според Чайков мрачното бъдеще се преодпределя от факта, че парите по европейските програми за второкласните и третокласни пътища вече са изчерпани, а не е ясно какъв ще е бюджетът за тях през новия програмен период (2014-2020 година).
За съжаление държавния бюджет през последните години няма възможност за финансиране на рехабилитации на втори и трети клас пътища, отбеляза Чайков. За влошаването на пътищата принос има и Агенция Пътна инфраструктура (АПИ). Тя обаче не носи пряка вина тъй като разполага с ограничени средства за поддръжката им, коментира още инж. Чайков. Той допълни, че АПИ има нужда от поне 160 млн. бюджет, а в момента той е 140.
Практиката на АПИ да избира за изпълнители на поръчки, предложилите най-ниската цена, вече е премахната. Така се избягва нелоялната конкуренция и по-ниското качество на строителство на пътищата, коментира още експертът. Прогнозата му е все пак в сектора да има леко раздвижване през 2013 година.
Коментари