Испанската държавна жп компания Renfe предлага нова нискотарифна, но за сметка на това високоскоростна услуга. Тя ще се нарича AVLO и ще стартира от 6 април 2020 г. между Барселона и Мадрид. Цената на билетите ще е между 10 евро и 60 евро на пътуване, пише най-популярният испански вестник El Pais.
В момента стойността на високоскоростните AVE влакове между испанската и каталунската столица в икономична класа и без промоции е между 40.95 евро и 152 евро.
В началото нискотарифната алтернатива ще пътува два пъти дневно в двете посоки, но до края на годината влаковете по дестинацията ще правят по 5 курса дневно. AVLO ще тръгва от гара Сантс в Барселона и ще стига до станция Аточа в Мадрид.
"Идеята ни е да управляваме цените динамично. Стойността им ще се определя по скала между 10 и 60 евро и ще зависи от търсенето и часовете в денонощието, в които се пътува. Разбира се, не всички билети ще са по 10 евро, но всеки ще може да си купи и билети на тази цена", обяснява генералният директор на Renfe пред El Pais.
От жп компанията признават, че AVLO е експеримент, от който искат да натрупат опит, тъй като до момента нямат опит в нискотарифните услуги. Реално Renfe ще има няколко месеца, за да се наложи в сектора на евтините превози. Пазарът на жп услуги в Испания ще бъде либерализиран напълно от декември 2020 г.
Испанските железници се надяват да привлекат през 2020 г. и 2021 г. 1 милион допълнителни пътници чрез новата нискотарифна услуга - хора, които в момента не ползват влаковете AVE, тъй като стандартните тарифи са им твърде високи. Очаква се това да са млади хора, семейства и самоорганизирани туристи, използващи автобус или споделени пътувания.
Билетите за AVLO ще се продават предимно онлайн и чрез апликация за смартфони. Нискотарифните скоростни влакове ще имат само икономична класа, но с абсолютно същите размери като в по-скъпата AVE услуга. На борда няма да се предлагат храна и напитки, а безжичният интернет ще бъде платен.
След либерализацията на жп пазара през декември се очаква да се появят конкуренти на Renfe в Испания, но самата компания също има планове да се разширява в чужбина. Държавното испанско дружество се е насочило към френския пазар и има намерения да пусне свои влакове по маршрути като Лион-Париж и Марсилия-Париж.
Коментари