Уникалният самолет Солар Импулс вече доказа, че може да лети в продължение на денонощия без гориво, разчитайки единствено на слънчева енергия.
Новото предизвикателство пред него е вече факт – първият трансконтинентален полет на подобно съоръжение от Швейцария до Африка.
Соларният самолет беше представен за пръв път през 2009 г. В конструкцията на Солар Импулс са включени иновативни полимери и енерго-спестяващи олекотени материали на Байер МатириълСайънс, официален партньор на създателите-визионери от Суис Бид.
Скоростта, с която се движи Солар Импулс, е 93 километра в час. Негов пилот е един от създателите на уникалната му конструкция - Андре Боршберг.
Първият си полет Солар Импулс направи на 7 юли 2010 г., когато измина повече от 2500 км. за 26 часа, премина през Пиринеите и Средиземно море и кацна финално в Мароко.
Този полет беше последван от първия международен през 2011, в който соларният самолет излетя от Швейцария и мина през Франция и Белгия.
Първият етап от тазгодишния междуконтинентален полет приключи на 25 май след 17-часов полет до Испания с техническа спирка в Мадрид. Вторият етап от пътуването е с дестинация Мароко. Той съвпада със старта на работа по създаването на най-големия завод за слънчева енергия в света, който ще бъде изграден в Мароко.
До 2020 година, Мароко планира построяването на 5 соларни комплекса, които ще генерират общо 2,000 MW и ще допринесат за редуциране емисиите във времето с 3.7 милиона тона CO2.
Байер е официален партньор на проекта Суис Солар Импулс от 2010 година. Повече от 25 изследователи работят в лабораториите на компанията над идеи, свързани с олекотяване на конструкцията и енергийна ефективност.
Солар Импулс
Прототипът на самолета има размах на крилете сравним с този на голям самолет (63.40 метра), а теглото му е не по-голямо от това на среден размер автомобил (1,600 кг.) и лети успешно както през деня, така и през нощта.
През деня 12 000 слънчеви батерии по повърхността на самолета зареждат четирите електрически мотора и четирите литиови полимерни батерии (с общо тегло от 400 кг), които правят възможни нощните полети.
Коментари