Собствениците на автопаркове в Европа са песимисти по отношение на по-нататъшни икономии на гориво, сочи нов доклад, представен от Goodyear Dunlop.
Независимо от усилията за подобряване на горивната ефективност, един от седем европейски превозвача счита, че до 8 години ще трябва да обяви фалит, освен ако не бъдат направени драстични промени за подобряване на горивната ефективност на автопарковете.
Разходът на гориво на превозното средство се отразява директно върху неговите CO2 емисии. Докладът „Пътят до 2020” на Goodyear Dunlop показва, че една трета (30%) от европейските автопаркове понастоящем все още нямат планове как да отговорят на очакваното европейско законодателство за ограничаване на CO2 емисии.
В своя последен Сборник за транспорта Европейската комисия дава ясен знак на автопарковете, че през следващото десетилетие ще бъдат въведени допълнителни правила и данъци за CO2 емисии.
В същото време парковете очакват индустрията и законодателя да им помогнат да постигнат по-голяма ефективност.
Всеки трети превозвач иска ЕС да инвестира в енергийно ефективни технологии и програми за развитие; един от четирима - моделиращ инструмент, който изчислява предварително разхода и намаляването на емисиите CO2 чрез инвестициите в зелено оборудване и обучение.
Една четвърт искат повече информация за факторите, влияещи върху енергийната ефективност, а една пета настояват европейско законодателство, което да стимулира ефективните автопаркове.
При непрестанно растящите цени на горивата и информацията на 2 от 5 автопарка, че клиентите ги притискат да направят „зелени” своите операции, не е изненада, че 9 от 10 парка вече работят за увеличаване на икономията на гориво.
Тъй като само 8% от автопарковете не са предприели никакви действия, за да намалят разхода на гориво, европейските превозвачи са скептични по въпроса колко още повече биха могли да направят за подобряване на ефективността и намаляване на емисиите.
7 от 10 европейски автопарка работят по начин, който да доведе до икономия на гориво или намаляване на CO2 емисии. Тъй като вече се полагат значителни усилия, парковете са скептични при оценката за допълнителни икономии.
52% от парковете не смятат, че биха могли да постигнат допълнителна ефективност от повече от 10%, само 1 от 10 вярва, че секторът може да постигне целта от 20%, посочена в стратегията 20-20-20 за ниски въглеродни емисии.
Един от 5 парка не е сигурен дали изобщо могат да бъдат направени каквито и да са допълнителни икономии.
Автопарковете от страните с по-ниски цени на горивото, са по-оптимистично настроени. В Полша и Испания, където цените на горивата са под средните за ЕС, една пета от автопарковете вярват, че могат да постигнат още 20% икономии на гориво до 2020 г.
От друга страна, във Великобритания, където цените са по-високи от средните за ЕС, една трета от парковете твърдят, че са направили вече всичко възможно за подобряване на горивната ефективност и повече икономии не могат да бъдат направени.
Според проучването, което проведе Goodyear Dunlop, септември-ноември 2011 г. сред повече от 400 собственици и управители на европейски тежкотоварни автопаркове, почти една трета (28%) казват, че липсата на повече информация е пречка за по-големи спестявания от горивна ефективност.
Като част от кампанията си да помогне на автопарковете да подобрят икономията на гориво, Goodyear Dunlop пуска специализиран уебсайт (www.fleet-fuel-efficiency.eu), който предоставя полезна информация за намаляване на разхода на гориво и подобряване на въглеродния отпечатък. Уеб порталът и свързаният Twitter профил (@efficientfleet) отразяват най-новото за индустрията; полезни топ съвети на Goodyear Dunlop за икономия на гориво; най-добри практики и реални примери в „зеленото” управление на автопаркове и т.н.
Коментари