Продажбите на нови коли в Япония, извън мини моделите, нараснаха през май с 66,3% спрямо същия месец на 2011 г., отчасти механичен скок след спада, последвал земетресението на 11 март миналата година.
Купуването на коли е било благоприятствано също така от възстановяването през декември 2011 г. на субсидиите за екологичните модели.
Миналия месец в Япония са били продадени 236 366 коли (туристически автомобили, автобуси, камиони) извън мини моделите. Това е деветият пореден месец на растеж след спада, причинен от разрушаването на заводи и нарушаването на снабдителните вериги заради земетресението и цунамито от 11 март 2011 г.
През май 2011 г. продажбите намаляха с близо 38% на годишна основа, след като природното бедствие предишния месец в североизточната префектура Тохоку понижи духа на потребителите и наруши цялата търговска дейност.
През май покупките на туристически автомобили са нараснали с 64% на годишна основа до 210 818 единици.
Продажбите на камиони и минибуси са се увеличили с 86,2% на годишна основа до 24 812 единици, а продажбите на автобусите са се повишили повече от два пъти (158,2%) до 736 единици.
Коментари