Букурещкият транспорт е близо до хаос: от понеделник метрото може да намали дейността си до 1/3 заради огромни дългове към компанията, осъществяваща техническата му поддръжка, пише румънският вестник Adevarul.
Вестникът пише, че от следващата седмица метрото може да има силно намален график, като следва да се движи само сутрин или само вечер, или само с 1/3 от капацитета си. Причината за това са огромните дългове, натрупани към компанията, която поддържа влаковете – Alstom.
Директорът на Alstom Romania Габриел Станчу заяви, че компанията Metrorex не е плащала задълженията си от октомври 2018 г.
"На практика с неплащането на фактурите Alstom е кредитирала или субсидирала дейността на Metrorex. Уведомихме ги още преди 6 месеца. Стигнахме до максималния таван на задлъжняване, напълно сме блокирани финансово", заяви директорът на компанията, осигуряваща поддръжката на букурещкото метро.
Дълговете на Metrorex към Alstom възлизат на 132 млн. леи (близо 28 млн. евро). "Ще разговаряме с официалните представители на Metrorex. Може да приемем и календар за разсрочване на плащанията, защото не искаме жителите на Букурещ да страдат. Но ако не получим ясни срокове за плащанията, ще спрем дейностите по поддръжката за Metrorex", посочи Станчу.
Той обясни, че от понеделник ще се осигурява само 1/3 от обществения транспорт на метрото и добави, че Metrorex трябва да реши как да стане това - дали метрото да работи само сутрин, само вечер, или с 1/3 от капацитета си.
Договорът за поддръжка между Metrorex и Alstom е сключен през 2004 г. и e na обща стойност 240 млн. евро. Компанията осигурява поддръжката на всички влакове на метрото, които са излезли от производствената гаранция. Настоящият договор изтича на 31 декември 2019 г., а Metrorex все още не е обявила търг за нов договор, посочва Adevarul.
Коментари