Румънските магистрали, построени на равнинен терен, са три пъти по-скъпи от българските, съобщава БТВ. В същото време разликата между минималните и максималните разходи при тази форма на релефа е по-голяма отколкото в Полша и България, се посочва в съобщение на Съвета по конкуренция, цитирано от Медиафакс.
Съветът посочва, че в рамките на извършения анализ е установена значителна вариация на средните цени за километър магистрала. Например в равнинната зона в Румъния цените варират в интервала 2,68 млн. евро - 11,61 млн. евро. В България са между 2 млн. евро и 2,8 млн. евро, а в Полша - в интервала между 4,6 млн. евро и 12,4 млн. евро, отбелязва съветът, позовавайки се на заключенията на проучване на пазара на пътното и магистрално строителство в Румъния.
В северната ни съседка вариацията на средната цена за километър магистрала, изграден при една и съща форма на релефа, е 45,8%, докато в Полша е 36,4%, а в България - 14,2 на сто.
Според данни, предоставени от Националната компания "Магистрали и национални пътища", в Румъния средната цена на километър магистрала в равнинна зона е 23,3 милиона леи (еврото се разменя за 4,43 леи), а в хълмист район - 20,8 милиона леи, като и двете са над стандартното ниво на разходите.
В сравнение с България средната цена на километър магистрала в равнинна зона в Румъния е близо три пъти по-висока, отбелязва още цитираният източник.
Коментари