Кризата ще отсее малките и средни авиокомпании и ще предизвика множество фалити и сливания.
Това прогнозира в сутрешния блок на телевизия България он ер Аксан Гиниятуллин, генерален директор на авиокомпания Татарстан - един от най-големите превозвачи в Републиката, която е част от Руската Федерация.
Повишаването в цената на авиационното гориво през 2011 година се отрази много тежко на бранша, обясни още Аксан Гиниятуллин.
Той допълни, че това обаче е било и импулс за позитивни моменти. Едно от положителните неща, до които е довело повишението в ръста на горивата, е консолидацията на по-малките авиопредприятия в по-големи авиационни групи, които са в състояние да предоставят по-добри условия, полети до повече дестинации и по-голяма безопасност.
Евродирективата, която изисква на авиокомпаниите да изплащат квоти въглероден диоксид, е опит да се защити екологията, но това не е най-правилният подход, който може да съществува. Аксан Гиниятуллин обясни, че това изискване трябва да се отложи с три години и тогава да се възобновят дебатите, защото такива рестриктивни мерки се отразяват негативно на целия бранш.
Прогнозата на Гиниятуллин за 2012 година е, че секторът ще продължи да се консолидира, в него ще останат все по-малко играчи от среден размер, компаниите ще се интегрират вертикално – не само в частта на авиационните превози, но и при техническото обслужване на самолетите.
Съществуващият тренд на повишение на авиационното гориво и таксите по летищата ще продължат да водят до оптимизация на предприятията, прогнозира генералният директор на авиокомпания Татарстан. Ако тези компании не бъдат подкрепени, ще се стигне и до негативни явления, например масови съкращения.
Коментари