До края на деня днес изтича срокът, даден от министъра на финансите Симеон Дянков на ръководството на БДЖ да представи допълнителни реформи в дружеството.
Ако това се случи и те бъдат одобрени, железниците ще получат августовската субсидия от около 14 милиона лева. Със списъка от допълнителни мерки железниците трябва да покажат, че правят всичко възможно, за да плащат поне част от заем към Световната банка, взет 2005 година. Лихвите по него тази година са около 30 милиона лева.
Ще им я пуснем, поне частично, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да не сме взели заема. Продължило е от времето на Виденов досега, сега аз ще го спра, зарече се преди дни финансовият министър Симеон Дянков.
Той успокои, че няма да се стигне до освобождаване на няколко хиляди души от железниците.
Синдикатите: Бедите идват от некомпетентно ръководство
Повече от 20 млн. лева са пропуснатите приходи в БДЖ за последното шестмесечие, коментира тази сутрин в ефира на радио Фокус Петър Бунев от синдиката на железничарите.
Синдикатите не се оптимисти, че сегашното ръководство ще разреши ситуацията в БДЖ. Бунев заяви, че сегашното ръководството на железницата е некомпетентно и дори видя умисъл в действията им.
Г-н Дянков е казал или да намалят разходите или да увеличат приходите, защото те за първото шестмесечие пропуснаха много приходи, така че мерките сигурно ще бъдат насочени отново към орязване, което не е начинът за излизане на железницата от това състояние. В тази година БДЖ трябваше да е на печалба с обещанията на новото ръководство. Явно някой лъже и не казва цялата истина, допълни Петър Бунев.
По думите му, синдикатът няма вина за създалата се ситуация в железницата, дори напротив последните реформи с намаляването на влаковете и съкращаването на служителите в железницата са довели до днешната ситуация.
Колкото повече свиват нещата в БДЖ, толкова по-невъзможно става връщането на заемите – това е истината”, заяви Петър Бунев. Например - оставяйки 200 влака от 450, приходите ще намалеят драстично.
Засега има само намерения за някакъв екшън план за съкращаване на половината влакове и половината персонал. Ако не се възстанови субсидията за "Пътнически превози", ще се мине към план за съкращаване. Това е несериозно и е поредната стъпка по унищожаване на железниците - каза Бунев.
Ръководството призна: Некадърни сме
БДЖ e пред фалит, потвърди самият изпълнителен директор на холдинга Йордан Недев миналата седмица. Той обясни, че ако държавата продължи да бави субсидията на превозвача, това ще доведе до банкрут.
Пътническите влакове може да спрат още в средата на август, ако държавата не преведе 14 милиона лева на БДЖ - "Пътнически превози", коментира пред БНТ Недев.
Спряната от министерството на финансите субсидия буквално заплашва БДЖ "Пътнически превози" от тотален фалит, обяви Недев. Това води до демотивация в дружеството, смята той.
На въпрос дали е успял да говори с министър Дянков и какво му казва, Йордан Недев заяви: "До момента не съм успял да осъществя контакт".
За случващото се с "Пътнически превози" Недев не упреква никого, освен себе си и ръководството на холдинга: "Ние сме изцяло виновни за това, че нещата стигнаха дотук. Най-вероятно не сме успели нещо да обясним на Министерството на финансите, не можахме да прокараме по-сериозните си идеи пред Министерството на транспорта. В крайна сметка това е наша работа - да убеждаваме и да ръководим това дружество към просперитет, което очевидно не го сторихме".
Недев намекна, че няма да изчака края на годината, за когато обеща, че приходите и загубите в компанията ще са изравнени.
"Изглежда сме некадърни. Не се шегувам, наистина", каза Йордан Недев.
Недев обясни, че песимизмът му се дължи и на непопулярните мерки, които компанията предприе през последната година. Сред тях бяха спирането на влакове с малко пътници, на губещи дейности и съкращенията на персонала: "Всичко, което бяхме постигнали по отношение на кредиторите, просто за един миг го изгубихме".
Коментари