Скоростната жп отсечка Пловдив - Димитровград бе официално открита с тържествена церемония на жп гарата в Катуница, предаде агенция Фокус.
Обектът е част от проекта „Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граница“, който предвижда оптимизация на цялото трасе за скорост от 160 км/ч.
Общата стойност на инвестициите по линията Пловдив – Димитровград са в размер на 160 млн. евро, които са осигурени от предприсъединителната програма ИСПА и национално съфинансиране.
Това е една отсечка, която позволява влаковете да се движат с до 200 километра в час, каза премиерът Бойко Борисов, който присъства на откриването.
Сега, в условията на криза, ние намираме начин да отделяме по един, един и нещо милиона, за да плащаме на „Сименс” за влаковете, които не са изплатени.
Правим магистралите. Правим всичко това на фона на тази жестока финансова криза, когато нашите съседи буквално се разпадат като държави. А при нас – еврокомисарите идват и ни ръкопляскат, каза премиерът Бойко Борисов пред журналисти в Катуница.
Припомняме, че днес бе официално пуснат и Лот 2 на автомагистрала "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора.
Виждате, че всеки ден отваряме големи проекти, които развиват бизнеса, и създават удобства. Само тази жп линия е на стойност 450 милиона лева. Съфинансирането е 60 на 40. За магистралите – съфинансирането е 80 % от Европа и 20 % от България, каза Борисов.
Днес ние откриваме участък от европейския железопътен коридор. Ако до днес стоките от Европа за Азия се движеха с 50 км/ч, то от утре по това трасе ще се движат със 150 км/ч, каза президентът Росен Плевнелиев.
За да се модернизира една държава, трябва да се направят три основни инвестиции – да се обучат необходимите кадри; да се инвестира в малките и средни предприятия, за да са по-конкурентни и модернизирани; да се инвестира в инфраструктурата - пътища и жп линии. Това каза еврокомисарят по регионална политика Йоханес Хаан, който също присъства на откриването на скоростния жп участък.
Благодарение на съвместната ни работа над 220 млн. евро са инвестирани в железопътната ни инфраструктура и отговорно мога да заявя, че това трасе отговаря на всички европейски изисквания, каза министър Ивайло Московски. По думите му са изградени десетки надлези и подлези, поставени са шумозаглушителни стени, а 12 гари са напълно реновирани.
Историческата справка показва, че такива мащабни строителни дейности по железопътната инфраструктура не са били извършвани в нашата страна повече от 30 години, допълни министърът.
На това трасе ще бъдат извършени и тестовете на новите спални вагони, които закупихме от Турция, каза Ивайло Московски.
Коментари