Обсъждат трасето на жп линията между София и Драгоман


Обсъждат трасето на жп линията между София и Драгоман
Снимка:

1232

Трасето на новата жп линия между София и Драгоман предстои да бъде обсъждано с местната общественост и заинтересованите страни. Това стана ясно по време на последното заседание на Общинския съвет на Драгоман, в което участие взеха експерти от ДП Национална компания Железопътна инфраструктура (ДП НКЖИ).

Експертите от ДП НКЖИ, пряко ангажирани с проекта за „Модернизация на железопътната линия София-Драгоман”, запознаха местната общественост с етапа на развитие и следващите дейности по неговото изпълнение. Те обясниха, че до този момент са спазени всички законови изисквания при подготовката на проекта и подчертаха готовността на Компанията да участва в последващи дискусии с местното население, за да се защити обществения интерес.

От НКЖИ допълниха, че предстоят и обществените обсъждания по Доклада по ОВОС, в резултат на които е възможна промяна на трасето.

Следваща стъпка от реализацията на проекта е възлагане на техническо проектиране на железопътната линия. През тази фаза също е възможно жп трасето да бъде променено. При изготвянето на техническия проект, ще бъдат изпълнени: пълно геодезическо заснемане на трасето; геоложки и хидроложки проучвания; ще бъдат отразени всички съществуващи пресичания с други комуникации, ще бъдат отразени съществуващите устройствени планове за селищата, през които преминава трасето и ще бъдат направени съответните корекции, където това е необходимо, информират от ДП НКЖИ. 

Железопътната линия София-Драгоман е част от Коридор X на Трансевропейската железопътна мрежа. Освен това тя е част от железопътното трасе Драгоман – София – Пловдив – Бургас, което е основна артерия за товарни превози на територията на България.

Основната цел на проекта „Модернизация на Трансевропейската железопътна линия в България: Железопътна линия София – Драгоман” е да модернизира съществуващата инфраструктура съгласно стандартите на ЕС и европейските транспортни политики, по този начин ще бъдат покрити европейските изисквания за оперативна съвместимост.

Железопътната линия ще бъде модернизирана, като изцяло удвоена линия, което ще допринесе за увеличението на нейния капацитет. Ще бъде постигната максимална скорост от 160 км/ч, с възможност за скорост до 200 км/ч при използване на вагони с накланящи се кошове и 120 км/ч за товарни влакове.

Проектът се съфинансира по Оперативна програма „Транспорт” и е с индикативен бюджет 132,26 млн. евро.

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички