Положението в БДЖ е много тежко – дълговете са много, а времето да бъдат покрити е малко. Това заяви транспортният министър Данаил Папазов в сутрешния блок на БНТ.
Според министъра най-добрият вариант за бъдещето на железниците е БДЖ да бъде фалирана, а след това да се създаде нова компания. Големият проблем обаче е, че в самата компания работят много хора и човешкият фактор е решаващ.
„Най-важната мярка е да се изчисти междуведомствената задлъжнялост между железопътната инфраструктура и БДЖ. Това ще стане с размяна на дълг срещу собственост. 108 млн. са несъбираеми вземания, това трябва да е ясно и трябва да има отстъпки от двете страни”, каза министър Папазов.
Той посочи още, че жп транспортът е изключително важен и от гледна точка Европа, защото ЕС залага все повече на екологичния транспорт, а железниците са и най-евтиният транспорт, когато говорим за пренос на товари.
На въпрос дали на жп линиите ще се извърши рехабилитация, министърът отговори: „Има рехабилитация, има и нови участъци и това се прави с европейски пари. Второ важно направление – това ще са интермодалните терминали. Те са изключително важни, защото там, става прехвърлянето на един вид транспорт от друг. Такива пунктове трябва да има, например, във Видин.”
Един от приоритетите ни за следващия програмен период е довършването на автомагистрала „Струма”. „Пътищата си остават важни както досега, но на жп транспорта се дава малко по-голяма тежест”, допълни Данаил Папазов.
Транспортният министър уточни, че магистралите „Струма”, „Марица” и „Хемус” ще са приоритет за европейско финансиране през следващия програмен период (2014 – 2020 година).
Министърът коментира и ужасяващия инцидент от вчера вечерта в София: „Проверката, която беше направена установи, че документите на таксито и на водача са редовни. Има разпредена проверка в детайли и до няколко дни ще има повече информация.”
Коментари