Няма друг изход за БДЖ „Товарни превози”, освен приватизация. Тази позиция продължава да се поддържа от транспортния министър в оставка Ивайло Московски.
Според него още от първия ден, в който правителството в оставка на ГЕРБ е дошло на власт, компанията е била в технически фалит. БДЖ „Товарни превози” има 800 млн. лева дългове и те трябва да се покрият.
Московски уточни, че няма начин това да стане с държавни средства, освен ако Европейската комисия на разреши. Причината – евентуална държавна субсидия ще се счита за нерегламентирана държавна помощ.
Транспортният министър в оставка не пропусна да добави, че дори да има разрешение за държавно финансиране, тези 800 млн. лева ще дойдат от джоба на българския данъкоплатец.
На въпрос на bTV дали самата приватизация е законна, тъй като БДЖ е в забранителния списък, Московски отговори: „БДЖ като холдинг е в списъка, но като дъщерни компании не е. Мисля, че няма законов проблем. Има Агенция по приватизация, тя е водеща и е компетентна да отговаря по този въпрос”.
Коментари