Катар проявява сериозен инвестиционен интерес към изграждането на скоростния път Русе – Свиленград - Истанбул.
Това обяви в ефира на Радио Фокус министърът на Регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Новата инициатива предвижда изграждането трасе по маршрута Русе – Велико Търново – Свиленград – Истанбул, като се прокара скоростен път през Русе, Бяла, Велико Търново, през Хаинбоаз. Проектът ще се реализира чрез публично-частно партньорство.
Преговорите за този път трябва да започнат до края на годината. Строителството на такива участъци от 300 км отнема 2 години, коментира миналата седмица Павлова.
Ясен е вече изпълнителят на Западната дъга от Софийски околовръстен път – той трябва да изгради пътен участък от АМ „Люлин” до р. Какаш, обяви още в ефира на Фокус министър Лиляна Павлова.
На бул. „Сливница” ще бъде изграден пътен възел на три нива.
Обединение „Трейс” София с партньори в обединението: „Пътно строителство” Добрич; „Пи Ес Ай” Стара Загора; и „Станилов”, ще бъде вероятният строител на път ІІ-18 „Софийски околовръстен път” – Западна дъга – с подадена най-ниска оферта от 39 милиона лева, уточни министър Павлова. Средствата са по ОП „Транспорт”, допълни тя.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридор №4 на трансевропейската транспортна мрежа, свързващ Видин с Кулата.
Предвижда се строителството на основно трасе, както и на довеждащи платна на трафика за и от София. Ще бъде изградено кръгово движение и пробив при бул. „Царица Йоана”, както и нов мост над река Какач.
Благодаря на целия екип и на лабораторията към АПИ, които по мое разпореждане уловиха участъка от магистрала „Тракия” с асфалт по рецепта със спестени съставки, заяви министър Павлова.
Надзираваме всички ключови обекти, контролът е минимум на три нива, защото това е изключително важно, категорична е министър Павлова.
Тя оповести, че поне на още 4 фирми-изпълнители за изграждане пътни обекти ще бъдат прекратени договорите, защото не работят качествено и в срок.
Коментари