Германия предвижда да въведе ограничение на скоростта по аутобаните от 130 км/ч, което да влезе в сила през 2023 г. Дните на неограниченото ускоряване по немските магистрали може скоро приключат, ако правителството приеме серия от предложения за опазване на климата, представени от специален комитет за бъдещето на транспорта.
Новите мерки могат да се окажат противоречиви в Германия, чиято автомобилна магистрала от десетилетия е известна със секции „без ограничения“, където шофьорите могат да тестват бързите си автомобили, пише "Монитор".
Освен намаляване на максималната скорост на магистралите, комисията предлага още увеличение на акцизите на горивата, премахването на данъчните стимули за дизеловите автомобили и квотите за продажби на електрически и хибридни автомобили.
Промените са с цел Германия да избегне големи глоби на Евросъюза и да може да изпълни целите за емисии на Европейския съюз. В Европа от 1 септември 2018 г. действа нов стандарт за проверка на вредните емисии (WLTP), който предвижда тестването на автомобилите за вредни емисии да става в реални условия. Освен това, властите в ЕС взеха решение за рязко съкращение на CO2 от 2030 г. – с 35%, както и за постепенна забрана на дизеловите автомобили.
В документ, с който разполага Reuters, се посочва, че мерките могат да доведат намаление на половина на емисиите на парникови газове, които са необходими. Комитетът трябва да докладва своите констатации в края на март, който след това ще бъде включени в закона за изменението на климата, който правителството иска да приеме тази година.
Междувременно Ханс Дитер Пош, шефът на Volkswagen, предупреди в интервю за Die Welt, че преминаването към електрически превозни средства ще направи автомобилите значително по-скъпи. Това означава, че те могат да станат недостъпни за хората с ниски доходи. Според думите му, трудно цените на автомобилите най-нисък клас може да останат на същите нива, ако са оборудвани с с електрически двигатели. казва Поеч. "Следователно това неизбежно ще доведе до значително увеличение на цените в сегмента на малките автомобили."
Коментари