Фандъкова: Синята зона няма алтернатива


Фандъкова: Синята зона няма алтернатива
Снимка:

366

Платеното паркиране в центъра на града е европейска практика и тя няма алтернатива. Алтернативата е хаос и коли навсякъде.

Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНТ тази сутрин.

Редно е да се обединим около основната цел на промените, а именно ограничаване влизането на много автомобили в идеалния център на града, каза Фандъкова и припомни, че сини зони има от няколко години.

Надявам се, не сме забравили какво беше преди синята зона, когато имаше автомобилите по тротоарите, когато пешеходците нямаше откъде да минат, а дори живеещите нямаше как да влязат във входовете си.

Според столичния градоначалник, повечето от живеещите в центъра на София одобряват новите правила за паркиране и подкрепят промените.

Фандъкова обаче посочи, че самите протестиращи имат различни мнения по въпроса с платеното паркиране.

Затова и е било взето решение да се забави с месец влизането в сила на тази част от наредбата за паркиране, която засяга живеещите в центъра.

Кметицата обясни, че подкрепя това решение, като по този начин Общинският съвет ще може да вземе решения на база на диалога.

"Важно е самите хора да бъдат убедени защо се прави всичко това", каза Йорданка Фандъкова. Тя е категорична, че няма да отстъпи от идеята, че живеещите в центъра трябва да плащат, за да паркират автомобилите си.

Колко трябва да се плаща обаче е въпрос на разчети, дискусии и на доказване, заяви Фандъкова и повтори: "Затова че платена зона трябва да има, пак казвам, мисля, че няма алтернатива и мисля, че всички ще се съгласят с това, още повече че няма европейска столица, в която да няма някакъв вид платено паркиране".

Важно е хората да имат алтернативи за предвижване, посочи още градоначалникът.

Като такива Фандъкова посочи втория лъч на метрото, което стартира само след три дни и новите буферни паркинги. Три буферни подземни паркинга за над 2800 автомобила отварят врати до края на септември. Вече работи първият такъв на булевард "Цариградско шосе" за 1300 автомобила – това е алтернатива. Всички сме "за" това да има ред, но без да плащаме – това е противоречие, каза още Йорданка Фандъкова.

По повод идеята гражданите да паркират безплатно на буферните паркинги, ако притежават карта за градския транспорт, Фандъкова обясни, че това е идея на председателя на транспортната комисия в СО, която на този етап не е обсъждана.

"Мисля, че в момента това, което е предложено и прието от Общинския съвет, е наистина нещо, което стимулира хората да ползват метрото и ги подпомага. Именно – първите два часа безплатни, ако ползваш метрото, след това по 50 стотинки на час за паркинг, който е охраняем, подземен, покрит с всички правила за изграждането на паркинги. Това са огромни инвестиции в паркинги, в градски транспорт и нека не забравяме, че вече няколко години успяваме да запазим стойността на билета от 1 лев – нещо, което в условията на непрекъснато покачващи се цени на горива, е изключително трудно, каза кметът на София.

На този етап не се предвижда увеличаване цената на билета за градския транспорт, уточни Йорданка Фандъкова.

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички