В публичното пространство се тиражираха грешни съобщения от страна на мениджмънта на БДЖ и това е една от причините процедурата по приватизацията на БДЖ „Товарни превози“ да бъде удължена.
Едно от неправилните неща беше, че беше казано, че активите може да се променят след сключване на сделката. Това е лош сигнал за инвеститорите, коментира в сутрешния блок на телевизия България он ер Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на железопътните превозвачи.
Според него българската железница е привлекателна като стратегическо място и с опита и добре развитата мрежа, с която разполага. Нашата железница може да бъде свързващо звено между Изтока и Запада, каза още той, като допълни, че в момента БДЖ изостава с услугата, която предлага и заради това не стои добре на пазара.
В същото време обаче има интерес от две чуждестранни компании, които вече са си наели консултанти. Тези компании в момента проучват възможностите за развитие в България, обясни Ананиев.
По думите му БДЖ предлага много ниски цени на превозите и следващият, който дойде няма да може да превозва на тези цени.
Ананиев прогнозира, че до края на годината няма да се стигне да приватизация на БДЖ „Товарни превози“. Ако има желание да стане сделката, тя може да стане. Има интерес от страна на превозвачи и има идея за обединяване в консорциум. Ние ще дадем идея да се даде възможност и на българските превозвачи да участват на пазара, каза още той.
Преди време прогнозата му беше, че сделката за покупка на компанията ще бъде на стойност 100 млн. лв. Сега очакванията му са, че тя ще се понижи, а до края на годината няма да се стигне до сделка.
Според Ананиев железопътният транспорт в България ще заеме мястото, което му се полага. В момента делът на жп товарните превози е 10%.
Коментари