Бившите политически партньори Ангел Джамбазки и Николай Бареков застанаха отново рамо до рамо, този път в Европейския парламент. Двамата се противопоставиха на предложение от страна на Германия да има единна минимална ставка на труд в транспортния сектор.
"Германското предложение звучи изключително хубаво, разказано като приказка, но истината е, че тази мярка се въвежда, за да се ограничи достъпът на чужди фирми в Германия. Според приетите от Берлин правила всички наемни работници, дори тези, които преминават през Германия, трябва да получават на ден по 8,5 евро. По този начин българските транспортни превозвачи ще бъдат задължени да изплащат подобни заплати плюс командировъчни. Това ги прави неконкурентноспособни и ще се откажат да работят в Германия, защото не могат да издържат финансово. Всъщност, това е идеята на Германия – да ограничи превозвачите от България, Полша, Литва и други по-малки европейски държави, за да облагодетелства германските превозвачи", посочи заместник-председателят на ВМРО.
Един ден големите държави-членки ни говорят за свободен пазар и конкуренция, а на следващия в националните си законодателства приемат точно обратните мерки. Ако ще спазваме правилата, така няма да стане. Между другото, Франция също прилага този подход и се опитва да дискриминира превозвачите от малките държави. Тя се опитва да въведе правила, които да задължат шофьорите да спят на хотел, което нарушава маршрута им и оскъпява превоза. Целта на всички тези уж незначителни мерки е да ограничат малките държави, да ги изтикат. Това е вид протекционизъм. Обаче, когато се прилага от Германия и Франция, е уж законно, а ако ние решим да го направим, ще ни наложат санкции. Ето срещу този двоен стандарт се борим", каза още Джамбазки.
Защо трябва да превръщаме изкуствено германските фирми в монополисти? Минималните ставки на заплащане в транспорта трябва да бъдат съобразени със законовите заплащания на заплатите във всяка отделна страна-член на ЕС, каза и Николай Бареков, подкрепяйки позицията на Джамбазки.
Коментари