В момента се правят строежи, за които никой не е мечтал дори. Абсолютно ритмично работим с Европейската комисия, плащат парите, нямаме никакви забележки.
Това коментира днес премиерът Бойко Борисов, който заедно с министри и кметът Йорданка Фандъкова, направи инспекция на строителството на разширението на метрото в столицата.
Заедно с журналисти бе пропътуван участъкът от бул. „Княгиня Мария Луиза” до хотел „Хемус” и имаха възможност да видят новопостроеното трасе и новите метростанции по направлението.
Участъкът е част от Етап 1 (надлез Надежда – бул. Черни връх) на проекта за разширение на столичното метро, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт”. Той е с дължина 6,5 км и обхваща 7 метростанции. Работата по него е във финалната си фаза като е достигнато почти 90% физическо изпълнение.
По другите две отсечки, включени в Етап 2 на проекта по ОП „Транспорт”, физическият напредък е съответно – около 86% по лот 1 Обеля – надлез Надежда и над 94% на лот 2 Младост 1 – бул. „Цариградско шосе”.
„Младост” – „Цариградско шосе” ще бъде готов май-юни, а през август гражданите ще могат да го ползват.
Анализите на „Метрополитен” ЕАД показват, че след завършването на двата етапа общата дължина на подземната железница в София ще достигне 31 км. с общо 27 метростанции. Трафикът в столицата ще се облекчи с 25%, а от това жителите и гостите на града ще спестят над 65 хил. часа дневно.
Това е най-големият строеж в историята на нашата страна, каза Борисов.
Хубаво е паркоместата, които са около метростанциите да бъдат вързани с билетчетата и да бъдат на по-ниска цена, за да можем да стимулираме гражданите да слизат в паркингите с колите си, смята Борисов.
Този въпрос обаче ще бъде обсъждан от Общинския съвет, уточни той.
Коментари