"Товарни превози" губят по 2 млн. лева годишно от източване на горива. Има кражба и в "Пътнически превози", но там е по-малко – около 1 млн. лева. Така че около 3 млн. лева годишно губи БДЖ само от кражби.
Това каза пред БНТ Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ".
В БДЖ всичко върви по плана за преструктуриране. В "Товарни превози" целият път е извървян и процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент.
Интересът към "Товарни превози" е насрочен директно към Агенцията по приватизация, нашето задължение е да подготвим предприятието, заяви Владимиров.
В момента загубата там е толкова, колкото е планирана. Надяваме се през летните месеци, когато има повече товаропоток, загубата да бъде наваксана и в края на годината дружеството да не е на загуба, посочи Владимиров.
Около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от "Товарни превози".
Владимиров заяви, че не се притеснява от недоволствата на синдикатите и техните искания. Според Владимиров клаузата за запазване на числеността на персонала за срок от 3 години от приключване на сделката да не се определя на базата на сключения КТД, каквото искат синдикатите, не трябва изобщо да я има.
Ако един инвеститор иска да закупи едно предприятие, той го закупува, за да прави бизнес от него. Такъв е животът – всеки прави бизнес, за да изкарва пари от него. Ако един инвеститор не може да прави пари, защото му е сложен прът в колелата, той не може да оптимизира не само състава, но всички процеси и дейности в дружеството, той просто няма да го купи, каза Владимиров.
С тези думи той отговори на недоволството на синдикатите, че когато дружеството се продаде, е много възможно да има съкращения. Колкото до заема от Световната банка за БДЖ Владимиров заяви, че той е договорен, но не е изяснен размерът му.
Коментари