56 камери ще следят скоростта по магистралата Белград-Ниш. Те са монтирани на 14 портала за плащане на тол такси по 230-километровата магистрала, покривайки участъци с дължина между 6 и 32 км, съобщават сръбски медии.
Четири камери на всеки от 14-те портала ще наблюдават всичките 6 ленти в двете посоки на основната магистрала в Сърбия, по която минава транзитния трафик за Централна и Западна Европа.
Камерите ще записват минаването на всяка кола, като със специален софтуер ще изчисляват средната ѝ скорост на всеки участък между пунктовете. Всеки със средна скорост над ограничението от 130 км/ч в някой от участъците, ще бъде незабавно глобен на следващия пункт за плащане. Глобите, започващи от 3000 динара (25 евро), ще бъдат налагани независимо от това в колко участъка е било нарушено ограничението на скоростта.
В момента средствата за видеонаблюдение се инсталират на аутобана, като предстои да бъдат монтирани камери на още участъци от него.
Сръбската Пътна полиция ще тества камерите през първите 2-3 месеца и след това ще реши дали да ги използва за санкциониране на шофьорите, превишили разрешената средна скорост от 130 км/ч.
Една от целите на новата система е да сложи край на досегашните "хитринки" на водачите. В момента средната скорост се измерва на входа и на изхода от магистралата, което позволява на шофьорите да увеличат скоростта, а след това да започнат да карат по-бавно в определен момент, за да свалят средната скорост и да избегнат наказанието.
Това няма как да се случи при новата подредба на камерите. Те ще могат да снимат номерата на колите при скорост до 250 км/ч със 100% точност.
"При сегашната честота на трафика магистралата Белград-Ниш не позволява на шофьорите да карат с над 250 км/ч. Дори ако някой шофира с тази скорост, той със сигурност ще се забави преди портал", каза пред агенция "Танюг" ръководителят на проекта Дарко Савич, заместник-директор по събирането на пътни такси в компанията "Пътища Сърбия".
Новата система гарантира, че вече никой няма да може да кара с над 250 км/ч, без да бъде засечен от камера. Целта ѝ е да се защитят участниците в движението и да се намалят жертвите на пътя.
"Сърбия има един от най-натоварените коридори в Европа, тъй като свързва Западна и Източна Европа. Всяка година има драстично увеличение на броя на превозните средства", отбелязва Савич, добавяйки, че сръбските магистрали са били препълнени през август 2019 г.
Новата система ще помогне и в борбата с гратисчиите, които правят какви ли не номера, за да избегнат плащането на тол такса. Десетки хиляди товарни превозни средства премахвали предпазните огради, за да излязат от магистралата и да не платят дължимата такса, застрашавайки собствената си безопасност и тази на другите водачи.
"Има случаи на хора, прегазени кучета или други животни по магистралата", подчерта Савич.
Коментари