Френската строителна фирма “Данистрой” е депозирала писмо за намерения в Министерството на транспорта за концесията на Летище – Горна Оряховица, пише вестник „Янтра днес“, като цитира няколко независими свои източника.
За проявения интерес миналата седмица е било уведомено ръководството на летището.
“Данистрой” се води на 24-годишния пловдивчанин Даниел Димов, който от дете живее във Франция и развива строителен бизнес.
Изданието пише, че е провело разговор с Николай Чилингиров, българския бизнес партньор на Димов, който е хотелиер и e сред основните фигури на борческа групировка "Клуб 777" през 90-те. Той потвърждава, че “Данистрой” има намерения да развива Летище – Горна Оряховица.
В първоначален стадий били инициативите на Димов за рехабилитация на пистата и оборудване на порта с нова авиотехника, както и постояването на специален VIP терминал.
В плана на френската фирма за летището влиза още изграждането на технически център за частни самолети от типа Cessna, Embraer, Bombardier, частно училище за пилоти и за подготовка на парашутисти. Декларирана беше инвестиция от поне 4 млн. евро.
Преди това Димов е имал интерес към летището в Стара Загора.
Репортерска проверка показва, че през 2011 г. Даниел Димов е бил финансов благодетел на футболния клуб “Ботев” – Пловдив. „Вече не поддържаме контакти с него“, заявяват от клуба. Във Франция Димов спонсорира четвъртодивизионен отбор в Диеп.
24-годишният Димов с размах купува и продава самолети за стотици хиляди евро. В началото на септември тази година чрез строителния си холдинг е купил “Cessna 500 Citation I” за 315 000 евро. В средата но ноември обявил за продажба “2008 Diamond DA-42 Twin Star” за 325 000 евро, той е първият българин, който притежава новия модел на “Embraer Phenom 100 Jet”, който струва повече от 2 600 000 евро, съобщава вестникът.
„Янтра днес“ уточнява, че Даниел Димов не е открит за коментар на френския си телефон.
Има писмо за намерения от “Данистрой”, ще има подадена оферта от кандидат-концесионера, коментира Петър Петров, шеф на Летище – Г. Оряховица.
Все още четвъртата процедура по концесията не е приключила, ситуацията е трудна и нямам прогноза за евентуален финал или за откриването на пети опит, заяви Пламе Гочев, председател на Съвета на директорите на летището.
В постановление на МС от 2009 г. Летище – Г. Оряховица е обявено като стратегически транспортен обект. Аерогарата е с потенциал за най-голямо карголетище на Балканите.
През март 2011 г. кабинетът взе решение за откриване на процедура по концесионирането на аерогарата с площ от 2115 дка за 25 г. Пред бъдещия стопанин бяха поставени условия да има основен капитал не по-малко от 1 млн. евро, а балансовата стойност на активите му да не е под 5 млн. евро.
Коментари